onsdag den 8. april 2015

Månedens yndlings køb!




Jeg er helt vildt kræsen når det kommer til tøj og sko. Især sko. Jeg har som regel kun to par som jeg veksler i mellem, fordi jeg aldrig kan finde sko jeg vil have. Samtidig bliver jeg ikke ligefrem rig på kontanthjælp, så jeg er nødt til at spare hvor jeg kan. Det bliver som regel på sko og det betyder at jeg hele vinteren har gået i et par ubehagelige støvler fra H&M. De var billige dog og det var lidt det jeg gik efter. Nu hvor vejret er blevet varmere, er de ikke til at holde ud at have på og de giver mig frygtelige sår på fødderne (jeg har sarte fødder og får sår og vabler af stort set alt fodtøj!) - hvilket passer rigtigt dårligt med at jeg ikke bruger nok penge på sko. Billige sko = dårlige sko, det er i hvert fald min erfaring. Jeg havde et par andre sko, som jeg også have købt i H&M på tilbud til 80 kroner og der er gået hul i, så jeg kunne kun have dem på, når det var tørt udenfor. Så jeg kom frem til den konklusion, at jeg simpelthen var nødt til at investere i et par ordentlige sko!

Det betød at jeg tvang mig selv væk fra H&M's trygge rammer og begav mig ud på en længere tur igennem alverdens hjemmesider som solgte sko. Jeg havde egentlig besluttet mig for, at jeg ville have et par af de meget berømte Nike sko som alle snakker om, men de var altså ikke lige mig. Plus at de var alt, alt for dyre. Efter langt tid søgen fandt jeg endelig noget jeg kunne bruge. Disse vidunderlige hvide Reebok sko. Da jeg var færdig med gymnasiet i 2008 fik jeg min mor til at købe et par Reebok til mig, da jeg skulle arbejde fuldtid på McDonald's og ikke kunne gå i deres sikkerhedssko. De slog simpelthen mine fødder ihjel, og efter min første 8-timers vagt, måtte jeg give op og smide dem væk. Mine gamle Reebok var lidt anderledes og så var de sorte, men de gjorde det muligt for mig at arbejde stående/gående 8 timer om dagen i et helt år, så jeg tænkte at det nok var den rigtige løsning denne gang også. Disse hvide vidundere kom med posten i dag og jeg kunne ikke være mere tilfreds. De er meget anderledes fra hvad jeg normalt ville gå med og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst havde et par hvide sko (alt mit fodtøj er normalt sort - det hørte lidt med til den stil jeg forsøger at opgive.. eller i hvert fald lidt) - men de er skønne!

I dag skulle jeg til et møde et nyt sted, som ligger 40 minutter væk fra min lejlighed. Jeg har ikke nogen cykel og toget bliver hurtigt frygteligt dyrt, så jeg besluttede mig for at gå derhen. Det sker ofte at jeg går rigtigt langt, både for at få motionen men også for at spare penge. Samtidig er det bare rigtigt dejligt at komme lidt ud i verden, når jeg ikke har så meget at stå op til. Nå, men jeg tog chancen og tog mine helt nye sko på! Det gør jeg sjældent når jeg skal gå langt, for mine fødder dør på halvvejen og er helt ødelagte når jeg kommer frem, og så står jeg der og aner ikke hvordan jeg nogensinde skal komme hjem igen. Meeeeeen! Der skete ingenting! Jeg gik 40 minutter både frem og derefter hjem igen og mine fødder er ikke engang ømme. Jeg er så glad og samtidig fuldendte de mit outfit og jeg følte mig super lækker.

Så hvis du (ligesom mig) har sarte fødder, så kan jeg virkelig anbefale de her Reebok Classic Princess. De fås både i sort og hvid og kan købes forskellige steder. Jeg købte mine på Zalando.dk da jeg havde svært  ved at finde dem i sportsbutikkerne i min størrelse. De koster omkring 450-500 kroner og er helt sikkert prisen værd. Selvom jeg ikke kan købe andet til mig selv i denne måned, er jeg lykkelig for mit ene køb, for det er helt sikkert det bedste jeg har købt i meget lang tid. Nu glæder jeg mig til en masse behagelige gåture i mine nye sko og til at se fantastisk ud imens! (Om ikke andet, så på fødderne da!)


Kærlighed til sko <3

- Luna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar