lørdag den 27. juni 2015

Boganmeldelse - Burned (Pretty Little Liars #12)

Af: Sara Shepard

Beep. It was Hanna´s phone. She pulled it out of her purse, figuring it was Mike. But then she looked at the screen. One new text message from Anonymous. "No," she whispered, scanning the dark courtyard. Then she looked down at the screen. With shaking fingers, she pressed READ.

Be careful who you hit and run, jailbird. See you on the Fiesta Deck! - A

"Burned" Er den tolvte bog i "Pretty Little Liars" - serien. Bøgerne handler om veninderne Hanna, Aria, Spencer og Emily. De fire veninder har hemmeligheder. Rigtigt mange hemmeligheder. Nogle af dem er slemmere end andre, men de må ikke blive afsløret. Desværre er der en som kender deres hemmeligheder. Den mystiske A som ingen ved hvem er. I løbet af bøgerne er det kommet frem hvem A har været undervejs, men nu er der en ny A. En som er endnu mere modbydelig.

I denne bog er pigerne på et krydstogtskib med deres skole, hvor de sammen med elever fra andre skoler, skal tage forskellige fag og have forskellige pligter. Efter Hanna var i en bilulykke med en anden pige, hjalp veninderne hende med at komme til at se uskyldig ud. Derfor har de rigeligt med hemmeligheder... også efter drabet på Tabitha på Jamaica. Desværre er de endnu engang ikke alene med hemmelighederne, og nye A (som selvfølgelig er på skibet) vil gøre alt for at de bliver opdaget. Veninderne gør derfor endnu et forsøg på at opklare hvem A er... Er det den smukke Naomi, som er kusine til hende Hanna kørte galt med? Eller er det Graham som var kærester med Tabitha, før hun døde? Intet er sikkert, det eneste de ved er, at enten finder de A eller også er de nødt til at afsløre sig selv til politiet.

"Burned" er ligeså spændende som alle de andre bøger i serien. Jeg har hele tiden syntes at de måske har kørt serien lidt for langt ud. Det her er den tolvte bog og de er ikke færdige endnu! Det er lidt mange bøger. Især fordi jeg har købt dem alle sammen. "Pretty Litttle Liars" - bøgerne, er stort set de eneste jeg læser på engelsk. Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men jeg tror det er fordi jeg er lidt bange for at det bliver for barnligt på dansk. Men om ikke andet, så er de altid rigtigt spændende og man er altid underholdt. Man sidder hvert sekund og venter på at der sker et eller andet, og man kan aldrig være sikker på hvad der skal ske. Mit hjerte banker hurtigt nærmest igennem alle bøgerne, hele bogen igennem, fordi det bare er så spændende og ikke til at forudsige. Det er jeg ret vild med. Men man skal have lidt gode nerver for at læse dem! Intet er som du tror, det er hovedreglen. Spændende bøger, som man næsten ikke kan få nok af!

Bogen får 3 ud af 5 stjerner ***