mandag den 22. juni 2015

Boganmeldelse - Let it snow

Af: John Green, Maureen Johnson og Lauren Myracle

Det var juleaftensdag, dagen før dagen. Eller hvis jeg skal være helt præcis, så var det eftermiddagen før dagen. Og inden jeg nu tager jeg med ind i juleorkanens øje, skal vi lige have en ting på det rene først - for jeg ved af erfaring, at det vil forstyrre jer så meget, når det senere dukker op, at I ikke vil kunne koncentrere jer om noget som helst af det, jeg fortæller jer. (Citat s. 9)

"Let it snow" er et vidunderligt og romantisk juleeventyr med snestorme, kulde, juletræer og lyskæder. Det er 3 søde historier, som på hver sin måde, bliver smeltet sammen. Der er historien om pigen Jubilee som bliver fanget i en fremmed by, hos en fremmed fyr, efter hendes tog er gået i stå i sneen. Der er fortællingen om de 3 venner, der trodser sne og blæst, for at komme hen og se cheerleadere spille Twister, og til slut handler det om den lidt for selvoptagede Addie, som har frygtelige kærestesorger, efter hun har været kæresten utro, med en hun slet ikke kan lide.

Det er så fin en bog, som jeg helt sikkert skal genlæse til jul, hvis jeg skal i julestemning. Det er ikke noget mesterværk, men den er bare så fin og sød, og de små historier er dejlige og simple. Jeg elsker kombinationen af kærlighed, jul, snefnug og frost. Selvom det er 17 grader udenfor i dag, og jeg sidder i t-shirt og leggings, så har jeg alligevel lyst til at lave risengrød og sætte en rigtig god julefilm på. Selve bogen er så pæn at jeg bare måtte købe den. Jeg læste kun lige hurtigt på bagsiden, men måtte eje den, fordi den var så fin. Nu glæder jeg mig til at stille den et rigtigt godt sted på min bogreol, så alle kan se hvor smuk den er!

Jeg kan klart anbefale bogen og især til en kold decemberaften, eller bare en dag, hvor du har brug for at kabalen går op. Kan du lide jul, sne og kærlighed, så er dette bogen til dig.

Bogen får 4 ud af 5 stjerner ****