torsdag den 23. juli 2015

Bogmærker...eller?


Jeg har set flere personer blogge om bogmærker. Om det er bedst at bruge bogmærker eller æselører i sin bog. Derfor tænkte jeg, at jeg også ville være med. Men denne gang kommer det ikke til at handle om hvad der er bedst (for vi ved alle at bogmærker er bedst!) så derfor vil jeg i stedet skrive om min mangel på netop bogmærket. Det er nemlig sådan, at jeg kun ejer et eneste "rigtigt" bogmærke (indsæt skrig fra diverse bogbloggere!) 

Jeg er en af de der personer, som bruger alting som bogmærke. Hvis jeg ikke kan finde noget som minder om et bogmærke, så lægger jeg bare et eller andet ind i bogen. Det kan være alt fra toiletpapir (det har jeg set min kone gøre flere gange) til et stykke A4 papir med en tegning jeg engang lavede. Ofte ender jeg dog med at bruge postkort. Jeg er medlem af en side ved navn postcrossing.com, hvor man sender og modtager postkort fra fremmede, fra hele verden. Derfor har jeg en overflod af postkort i lejligheden. Det resulterer derfor ofte i, at de ender som bogmærker. Mine to yndlings er dem til højre på billedet:


Jeg har ingen anelse om hvad motiverne forestiller, eller rigtigt hvilket land de kommer fra (jeg gætter på noget asiatisk og vidst nok noget russisk...) men de er altså gode som bogmærker. Især elsker jeg det lille med bygningen på, og det er også mega slidt. 

Udover postkort, så laver jeg mine egne bogmærker. Når jeg nu ikke har ordentlige fra butikkerne, men er i besiddelse af massevis af karton, farvet papir, klistermærker og glimmer, så er det jo oplagt. Her er et par stykker af dem jeg har lavet (jeg kunne ikke finde resten, men jeg gætter på at de gemmer sig i nogle bøger!)



Det er altså bare rigtigt hyggeligt! Mit eneste "rigtige" bogmærke, er det som er ved siden af postkortene, nemlig fra Arnold Busck, som jeg fik for nyligt, da jeg købte et par bøger. Det er derfor tydeligt at se, at jeg ikke rigtigt bruger penge på bogmærker. Jeg elsker bogmærker og synes de kan være noget så fantastiske, men jeg bruger egentlig bare det jeg har til rådighed her hjemme. Og hvis der så dukker et rigtigt bogmærke op i mængden, så er det bare en ekstra bonus!

- Luna


2 kommentarer:

  1. Dine hjemmelavede bogmærker er også søde jo! :D

    SvarSlet
  2. Ebay har virkelig nogle fine og billige bogmærker, hvis du føler for at udvide din samling en dag! :D

    SvarSlet