onsdag den 30. september 2015

Min måned i bøger #1 - September


Jeg har læst en god stak bøger i denne måned, og jeg er faktisk selv ret godt tilfreds. Jeg synes dog at jeg var lidt for længe om at læse "Atlantis" for det tog mig i hvert fald en uge at komme igennem den, men den er også ret tyk. Det blev altså til disse 7 bøger i september + en ottende bog som først kom til lidt sent, og hvor har det været en blandet fornøjelse. Jeg har grinet og jeg har grædt, jeg har været forarget og vred. Og så har jeg været forvirret. Det har været noget af en rejse. Men nu sidder jeg sidst på måneden, og er ret godt tilfreds.

Bøger i september:

"Da hun forsvandt" - Gayle Forman - 2 ud af 5 stjerner: **
"Audreys verden" - Sophie Kinsella - 5 ud af 5 stjerner: *****
"Lejlighedssange" - Stine Pilgaard - 3 ud af 5 stjerner: ***
"21 måder at dø" - Sarah Engell - 5 ud af 5 stjerner: *****
"Lad ulvene komme" - Carol Rifka Brunt - 5 ud af 5 stjerner: *****
"Atlantis" - Stephen King - 4 ud af 5 stjerner: ****
"Mit hjerte og andre sorte huller" - Jasmine Warga - 4 ud af 5 stjerner: ****
BONUS som ikke er med på listen, men som jeg færdiggjorde i sidste øjeblik - "Dolores Claiborne" - Stephen King - 4 ud af 5 stjerner: **** 

"Audreys verden" og "Lad ulvene komme" er klart de bøger som jeg allerbedst kunne lide i denne måned. Den første var simpelthen så sjov og tragisk på samme tid, men jeg kunne ikke lade være med at fnise flere gange. Den anden var bare en helt vidunderlig fortælling. "21 måder at dø" gjorde mig både vred og ked af det, men den virkede, og så er det jo en fantastisk bog. Det tog mig dog næsten hele måneden at tage mig sammen til at anmelde den, fordi jeg var sur på den. "Da hun forsvandt" var den største skuffelse, da jeg virkelig elskede den første bog om Mia og Adam. Den var bare overhovedet ikke ligeså fantastisk og det var bare så ærgerligt. "Lejlighedssange" skal have credit for at gøre mig mere forvirret over en bog, end jeg nogensinde har været, men jeg slugte den på få timer, så den fangede mig jo alligevel. Alt i alt, en måned fyldt med følelser, og det er jo præcis sådan det skal være. Det er jo netop dét, som gør bøger så fantastiske!

Bonusbogen!

- Luna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar