torsdag den 15. oktober 2015

Dewey's 24 Hour Readathon - Jeg er så klar!



På lørdag den 17. oktober, klokken 14:00 starter Read-a-thon og jeg glæder mig helt vildt. Read-a-thon bliver afholdt 2 gange om året og er 24 timer hvor du skal læse så meget som overhovedet muligt. Du bestemmer selvfølgelig selv hvordan det skal foregå, men det er sjovest hvis du gør noget ud af det.

Det er første gang jeg skal deltage og jeg er så spændt! Eftersom jeg aldrig har deltaget før, ved jeg ikke hvor længe jeg kan holde, hvor sulten man bliver midt om natten og alle de ting, som folk ved, når de har deltaget før. Men jeg har dog erfaret via blogs og Instagram, at det er smart at lave sin læsebunke før Read-a-thon starter. Derfor har jeg lavet en lille bunke, som jeg synes er realistisk. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor mange sider der er tale om. Jeg ved heller ikke om jeg kan nå at læse det hele, men jeg vil gøre et forsøg. Jeg synes det er blevet en god blanding af ungdomsbøger, voksenlitteratur og noget novelle. Nok mest ungdomsbøger, men det er bare så godt jo.

Jeg har valgt "Sex and the City" af Candace Bushnell, fordi jeg har set hele tv-serien 3-4 gange + filmene, så nu er det på tide at læse bogen. Den har fået ret dårlige anmeldelser af dem jeg kender som har læst den, men jeg er simpelthen så nysgerrig. Jeg vil gerne se om den er så elendig som folk siger. Og elendige bøger kan faktisk også være ret underholdende. Nu må vi se. Jeg er i hvert fald spændt!
Så har jeg valgt "Bavian" af Naja Marie Aidt, som er en dansk novellesamling. Jeg har altid været ret glad for Naja Marie Aidt, og synes hun skriver helt fantastisk. Jeg har dog aldrig læst denne samling og derfor tænkte jeg, at det var på tide. Især fordi vi har en masse af det hun har skrevet, stående på vores bogreol, og det er virkelig begrænset hvad jeg har læst af det. Synes det er en god mulighed for at få den læst.
For nogle dage siden, var jeg jo ude for at købe brugte bøger og der fandt jeg "Ar" af Patricia McCormick. Min kone fortalte mig at hun havde læst den for langt tid siden, og at den skulle være udmærket, samtidig med at den er super let og hurtig at læse. Det tænkte jeg var ret smart når man skal læse i så mange timer. Noget nem læsning er et godt lille afbræk.
Så har jeg valgt at læse "Nattens fucking magi" af Leila Sales. Det er egentlig min kone der har købt den, men den lød god, så nu er den i min bunke. Jeg valgte den egentlig på grund af bagsideteksten (som jeg rent faktisk har læst... muligvis ikke så godt, men jeg har læst den!) og den lyder anderledes, så jeg vil give den et skud. Nu må vi se!
Den sidste har valgt til min læsebunke er "Døde piger lyver ikke" af Jay Asher. Den har jeg selv købt for nyligt og jeg glæder mig helt sygt til at læse den. Jeg har kun hørt godt om den, så jeg er rigtigt spændt. Det bliver nok den første bog jeg læser på lørdag. Bare så jeg er helt vågen!

Bøgerne bliver selvfølgelig ikke læst i rækkefølge, men lige som jeg synes jeg har lyst til at læse dem. Jeg synes det er en rigtig fin bunke jeg har samlet og jeg glæder mig til at læse alle bøgerne, Jeg ved ikke om jeg kan holde i alle 24 timer. Jeg kommer nok til at sove lidt om natten! Normalt går jeg i seng klokken 22:00 (senest!) så nu må vi se, hvor sej jeg er. Ellers må jeg tage en lur eller to. Min kone læser sammen med mig, og jeg tror hun glæder sig ligeså meget som mig.

Vi har allerede aftalt hvilke snacks vi skal have, og det bliver ret sundt (men lækkert). Den står blandt andet på grøntsagsstave med dip, rugstave fra Tiger, en god frugttallerken og små stykker Questbar som en slags småkage. Julie laver quornlasagne til aftensmad, med hvidkålsplader. Jeg tror det bliver en fantastisk dag! Jeg regner selv med at tage op i fitnesscentret inden klokken slår 14:00, så jeg er fyldt med energi og overskud, når der skal læses.

Jeg laver et indlæg her på bloggen, som bliver opdateret i løbet af dagen, i takt med min læsning og der kommer også opdateringer på Instagram @Lunaskaffekrog. Følg endelig med! Du kan følge med under hashtagget #readathon på Instagram, hvor der er folk fra hele verden, som læser med!

Læs mere her: Dewey's 24 Hour Readathon

Nu skal det bare blive lørdag!
Skal du deltage i Read-a-thon? Og er det også din første gang, eller har du deltaget før?

- Luna

4 kommentarer:

  1. Jeg skal også deltage for første gang, så er også ret spændt på hvordan det kommer til at gå :) men jeg glæder mig!

    SvarSlet
  2. Åh, hvor bliver det spændende - jeg ser frem til at følge med i dine læserier! Jeg deltager for 2. gang og glæder mig meget!

    Jeg er i øvrigt en af de få, der læste og holdt af bogen Sex & the City. Men jeg læste den også før jeg så serien ;-)

    http://bookwormscloset.com/

    SvarSlet
  3. Fedt du deltager! Det lyder forresten som nogle gode overvejelser, du har gjort dig før readathonet - og jeg er sikker på, det nok skal blive et rigtig godt læsedøgn for dig. Jeg glæder mig i hvert fald til at følge med i det :D

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare spændende, at du skal være med for første gang! <3

    SvarSlet