tirsdag den 20. oktober 2015

Efter Read-a-thon#1





Jeg har haft en helt vidunderlig weekend, og det er især fordi der var read-a-thon. Det var en helt fantastisk oplevelse og jeg synes simpelthen ikke jeg er færdig med at fortælle om det. Så her kommer lidt mere...

Jeg havde faktisk ikke forventet det helt store af read-a-thon. Jeg tænkte bare at folk sad og læste og opdaterede bloggen i ny og næ, men sådan var det bare slet ikke. Fra start til slut var det en fantastisk oplevelse og jeg havde det som om jeg var en del af en vidunderligt fællesskab. I løbet af de 24 timer dukkede der flere og flere kommentarer op på min blog, og det var bare så skønt at vide, at der var så mange som læste med. Jeg fik helt dårlig samvittighed, fordi jeg ikke nåede at følge med hos særligt mange bloggere, fordi jeg havde så travlt med at læse. Kom dog igennem lidt af dem, og det synes jeg også tæller. Tror dog at jeg vil sætte mere tid af til at læse andres blogs, næste gang. Samtidig var folk rigtigt gode til at fortælle om deres oplevelse på den fælles facebookside, hvor alle de danske "readathoners" var samlet, og det var skønt at følge med. 

Det var som sagt min første gang, og jeg nød virkelig hvert sekund. Jeg har aldrig været typen som kunne læse mere end 1 bog på en dag, fordi jeg gerne vil bruge lidt tid på at tænke over bogens handling bagefter, og så er jeg som regel klar dagen efter. Det her var derfor helt nyt for mig, og selvom det var lidt forvirrende med så mange forskellige historier, så var det altså rigtigt fedt. Vi valgte samtidig at køre den sunde stil, da vi forsøger at leve sundere herhjemme. Derfor sad jeg ikke med en stor slikskål, chips og cola, men derimod masser af frugt, grønt, groft og Questbars. Jeg synes faktisk det fungerede rigtigt godt, og fordi jeg ikke var proppet med fedt og sukker, havde jeg meget mere energi til at være længe oppe. Dog må jeg indrømme, at vi spiste pizza og chokolade dagen efter, for der var simpelthen ikke noget energi tilbage til at vælge det sunde. Om ikke andet, så fungerede det rigtigt godt. Tror dog at jeg vil vælge at spise hvad jeg vil, næste gang der er read-a-thon, det er lidt med i oplevelsen synes jeg.

Dagen efter read-a-thon var jeg simpelthen så ødelagt. Jeg tror faktisk aldrig jeg har været mere smadret og det er på trods af at jeg faktisk havde sovet 6 timer om natten. Jeg fik dog ikke sovet særligt godt og i al den tid jeg sov, drømte jeg om læsning. Det føltes faktisk som om jeg havde læst hele døgnet, fordi jeg drømte om det. Men det var simpelthen det hele værd. Oplevelsen var fantastisk og det var skønt at min søde kone, også valgte at være med. Så var jeg ikke helt alene om det, og det synes jeg er vigtigt. 

Jeg klarede det! Jeg fik læst alle de 5 bøger jeg havde valgt og jeg fik læst 1204 sider i alt, hvilket jeg faktisk synes er rigtigt, rigtigt vildt. Jeg må dog indrømme at klokken var 14:02 før jeg var helt færdig med den sidste bog, men det var virkelig tæt på! Den bedste bog var helt sikkert "Døde piger lyver ikke" som virkelig overraskede mig. Den dårligste må være "Sex and the City" selvom jeg ikke hadede den ligeså meget som de fleste andre. Men den var virkelig ikke ligeså god som tv-serien. Overhovedet ikke.

Nu er read-a-thon slut for denne gang, og jeg glæder mig allerede til april, hvor det næste skal foregå. Jeg skal helt sikkert være med igen! Jeg vil gerne sige tak endnu engang, til alle dem som fulgte med her på bloggen! Og tak til alle jer som delte jeres read-a-thon, det var spændende læsning! Det har været vidunderligt og det ville ikke have været nær så sjovt uden jer!

Skal du være med igen næste gang?

- Luna


3 kommentarer:

  1. Skønt at du havde så god en oplevelse mit dit første readathon. Det havde jeg heldigvis også, og skal helt klart også være med igen til april! :D

    SvarSlet
  2. Dejligt at du havde et godt læsemarathon!
    Jeg skal helt sikkert være med næste gang også :D

    SvarSlet
  3. Ih, det er altså dejligt at du nød dit første readathon! :D <3

    SvarSlet