lørdag den 17. oktober 2015

Readathon #1 - Mit læsedøgn (opdateres løbende det næste døgn)


Kl. 13:25:

Så er frugten skåret, kaffen brygget og energidrikkene (uden sukker) på køl, og jeg er så klar til Read-a-thon. I løbet af det næste døgn, vil jeg opdatere denne blog, og fortælle om hvordan det går med min læsning. Jeg startede dagen med en times cardio træning, så jeg er godt kørende og fyldt med energi, og jeg glæder mig til at det hele begynder lige om lidt. Så følg med her på bloggen, og læs om al min glæde, træthed og frustration på sådan et læsedøgn.

- Luna

Kl. 17:52:


Så blev jeg færdig med den første bog, som var "Døde piger lyver ikke" af Jay Asher (som jeg altid har troet var en kvinde.. flot Luna) Det var en helt igennem skøn bog og den var virkelig spændende. Jeg sad nærmest med tungen lige i munden, fra start til slut. Jeg synes den er fantastisk skrevet og handlingen var bare så god. Jeg synes opbygningen og hovedpersonerne var så fint beskrevet, og i det hele taget er jeg virkelig henrykt. Virkelig vidunderlig bog, som jeg synes alle bør læse. Især hvis du er til det lidt tungere emne (selvmord) som bogen virkelig trækker frem i lyset. Men det synes jeg bare er rigtigt godt. Mere fokus gør Luna glad. Det er bare så vigtigt.

Nu er det snart aftensmadtid og min søde kone har brugt en time i køkkenet på at lave lækker lasagne til os. Det bliver bare skønt!  Bagefter tror jeg at jeg starter på "Sex and the City" af Candace Bushnell. Er så spændt på at finde ud af om den er ligeså ringe som alle andre siger. 

- Luna



Kl. 23:00:

Efter lidt over fire timer, er jeg endelig blevet færdig med "Sex and the City" og for fanden hvor var det en underlig læseoplevelse. Bogen var ikke dårlig, det synes jeg ikke, men den var underlig. For det første er den mærkeligt skrevet. Den er fyldt med en hel masse mennesker, som man møder kort for derefter ikke at finde ud af hvad der sker med dem. Der er absolut intet plot eller point-of-no-return og det er ret irriterende. Faktisk er det bare en masse beskrivelser af parforhold, singleliv og sex. Jeg forestiller mig den klumme Carrie har i serien, bare on and on i en hel bog. Det er dog også ret interessant læsning og jeg synes det er rart at det var lidt anderledes, end de fleste andre bøger. Og de små historier var jo også ret hyggelige, så det er ikke kun dårligt. Men jeg ville nok ikke give den mere end 2 stjerner ud af 5. Tv-serien er klart at foretrække. 

Nu er klokken for længst blevet over min sengetid og det kan mærkes. Men jeg er altså ikke klar til at gå i seng endnu. Julie har kvalme og maveproblemer, så jeg er spændt på at se hvor længe hun holder endnu. Nu vil jeg tage en mad rugbrødsmad og så vil jeg begynde på "Bavian" af Naja Marie Aidt. Det glæder jeg mig til.

- Luna 

Kl. 01:26:

Jeg har netop afsluttet "Bavian" og det var godt nok en mærkelig oplevelse. Naja Marie Aidt skriver altså godt, men det er simpelthen altid mega mærkeligt. Om ikke andet, så synes jeg det var spændende og en god rejse igennem alt muligt forskelligt. Den første historie har jeg faktisk læst før i folkeskolen, så det var et sjovt gensyn. Den sidste novelle var dog mere underlig end de andre. Alt i alt synes jeg det var en god læseoplevelse, men hvor var det dog bare underligt. Jeg tror jeg skal lære at analysere noveller ordentligt en dag, så jeg kan forstå den slags meget bedre. Om ikke andet så hyggede jeg mig.

Nu er det efterhånden blevet sent og vi er blevet enige om at stoppe for i dag. Men med hele 3 bøger færdiglæst, synes jeg faktisk det er gået rigtigt fint. Jeg håber bare at jeg kan blive færdig med de to sidste bøger fra min læsebunke, i morgen inden Read-a-thon slutter. Det tror jeg dog ikke bliver noget problem. Held og lykke til alle jer som bliver oppe i alle de 24 timer. I er mega seje! Nu bliver det et godnat fra mig. Vi læses ved i morgen.

- Luna



Kl. 08:25:

Jeg er oppe igen efter lige godt 6 timers søvn. Har sovet virkelig elendigt og har drømt om at jeg læste... hele natten! Men udover det, er jeg overraskende frisk. Nu skal jeg bare lige have en kop kaffe og så er det tilbage til læsningen. Jeg mangler kun "Ar" og "Nattens fucking magi" og jeg glæder mig! Jeg tror det var det rigtige valg, at få sovet lidt, ellers havde jeg nok været helt umulig i dag. Jeg kan heller ikke lide tanken om at få byttet om på dag og nat. 

Hvordan går det med din læsning? Har du været vågen hele natten?

- Luna


Kl. 12:26:

Lidt over tolv blev jeg færdig med "Nattens fucking magi" af Leila Sales. Det var en rigtig fin bog, dog ikke noget mesterværk. Men en typisk ungdomsbog, som ikke er vildt fantastisk men bestemt heller ikke dårlig. Hvis jeg skulle give den stjerner, skulle den nok have 3 og en halv stjerne, ud af fem, for den er helt i orden og rigtig spændende, men bestemt ikke noget mesterværk. Men om ikke andet er den rigtigt godt skrevet, og hele idéen er rigtig god. Så alt i alt en udmærket bog men ikke helt fantastisk.

Efter at have spist lidt frokost (Makrelmad og majs... Ja, det havde jeg lyst til) har jeg det rigtigt godt. Nu står den på lidt mere kaffe og så vil jeg begynde på den sidste bog i min læsebunke, og også den sidste bog i dette Read-a-thon. "Ar" af Patricia McCormick.

- Luna


Kl. 14:07:

Jeg nåede kun lige at blive færdig med den sidste bog fra min læsebunke, før tiden var gået og Read-a-thon er nået til sin ende. Det var en fin bog, men den var ikke så spændende som jeg havde regnet med. Der var ikke rigtigt nogen ordentlig afslutning og det synes jeg er lidt irriterende. Men om ikke andet var det en okay historie. Ikke noget jeg nogensinde ville læse igen, men ok hvis man bare skal have lidt nem og hurtig læsning. Måske er det heller ikke til min aldersgruppe, men det var nu meget hyggeligt alligevel. Om ikke andet så kunne jeg godt lide hovedpersonen.

Så er det slut for denne gang og hvor har det bare været hyggeligt. Folk har været så søde og gode til at heppe på hinanden. Jeg skal helt sikkert være med igen næste gang, men nu vil jeg bruge resten af dagen på alt andet end læsning. Det blev til 5 bøger (alle dem fra min læsebunke, hurra!) og til 1204 sider i alt, hvilket jeg faktisk synes er ganske udmærket! Jeg kunne ikke være gladere og hvor har jeg bare nydt de sidste 24 timer. Tak til alle jer som har fulgt med og alle dem jeg har fulgt. Det har været vidunderligt <3

- Luna

15 kommentarer:

  1. Åha, du lyder alt for sund søde Luna! :'D Rigtig god fornøjelse med dit første magiske readathon!

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Døde piger lyver ikke' er virkelig god! Og hvor dejligt med en Julie der opvarter dig lidt! :D

      Slet
    2. Åh, jeg er altså glad for, at dit første readathon var en succes! :D
      Tak for at du har delt det med os andre!

      Slet
  2. ÅH, hvor fint! Jeg glæder mig til at følge din læsning :D

    SvarSlet
    Svar
    1. HVOR ER JEG DOG GLAD FOR AT DU KUNNE LIDE 'Døde piger lyver ikke' :D

      Slet
  3. Jeg glæder mig til at følge med hos dig! Og fedt, at du også er med :-D

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Det lyder som en skøn læseoplevelse! Åh, og det der med forfatterkøn - den fælde er jeg faldet i et utal af gange xD
    Jeg er super spændt på at læse, hvad du synes om Bushnell :D God fornøjelse!

    SvarSlet
  5. Fortsat god læsning til dig! Selv har jeg læst 'døde piger lyver ikke', for mange år siden, og selvom den ikke var mig, så glæder det mig at du fandt den fængende og interessant! :)

    SvarSlet
  6. Glæder mig til, at høre din mening om "Sex and the City":0) Fortsat god læselyst!

    SvarSlet
  7. Åh, jeg har slet ikke fået kigget herind tidligere, men det ser virkelig ud til, at du har fået læst en masse og nydt din readathon indtil videre.

    Jeg var heller ikke så vild med Sex and the City, faktisk synes jeg serien er meget, meget bedre, og har intet behov for at læse andet af forfatteren.

    Håber du sover godt, og kan få læst noget mere i morgen :)

    SvarSlet
  8. Super godt gået at du har fået færdiglæst hele 3 bøger, så jeg tror da også på at du kan nå 2 når du vågner igen. :)

    SvarSlet
  9. Lyder som en hyggelig dag - jeg bliver heller aldrig fan af SATC bogen. den er nemlig lidt besynderlig i kontruktionen af historier, synes jeg (:

    - Anne

    SvarSlet
  10. Rigtig godt gået! Flot du nåede igennem din bogbunke :-)

    SvarSlet