Boganmeldelse - Leoniderne (Spektrum #1)

Jeg snapper efter vejret.
Det føles som om at jeg for tredje gang i dag får tyret en hård klump is lige i ansigtet.
Noahs øjne har en klar, blågrøn farve. Han har to sølvkugler i underlæben og en sort piercing i hver øreflip.
Jeg prøver at sige noget, men min tunge nægter at lystre. Jeg kan bare stirre på ham med åben mund og runde, røde øjne.
Det er ham.
Drengen fra min skitseblok. (Citat s. 62)

"Leoniderne" er den første bog i Spektrum-serien. Den handler om pigen Emilie som har en underlig drøm om en helt bestemt dreng. Hun skynder sig at tegne ham på et stykke papir, så hun ikke glemmer ham, men det behøver hun slet ikke, for drengen starter i hendes klasse. Drengen hedder Noah og ham og hans tvillingesøster, Pi får hurtigt et specielt forhold til Emilie. Det er dog ikke et helt normalt venskab for sammen med Noah og Pi, Emilies venner Linus og Alban (som er brødre) og den irriterende stræberpige Adriana, kommer Emilie pludselig på sit livs mærkeligste eventyr. Efter et underligt kompas giver dem sår i hænderne, begynder vennerne nemlig at få mærkelige evner og samtidig sker der også noget endnu mere mærkeligt...

Bogen er en overnaturlig fortælling om helt specielle venskaber og starten på et eventyr som ingen nogensinde kunne forestille sig. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der kommer til at ske i de næste bøger, og jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig det, men jeg er sikker på det bliver fantastisk. Det er jo en alt for sindssyg bog. Jeg har læst den på ingen tid og jeg kunne slet ikke lægge den fra mig! Jeg er så glad for at jeg har den næste bog i rækken, for ellers tror jeg faktisk at jeg var død lidt! Normalt ville jeg skrive noget om temaerne i bogen, som jeg normalt synes er så vigtige at få med, men denne gang vil jeg bare råbe højt for mig selv, hvor vidunderlig bogen er! Jeg kan slet, slet ikke få nok. Den skal bare fortsætte i al uendelighed, så jeg kan blive ved med at være en del af deres univers! Ja tak.

Et kæmpe tak til Nanna Foss, for at have skrevet sådan en vidunderlig bog! Du fortjener et kæmpe kram! For fanden, jeg ved jo nærmest ikke hvad jeg skal sige. Det er et mesterværk! Jeg kan slet ikke få armene ned og tror aldrig jeg får det. Hver eneste gang jeg tog en lille pause imellem læsningen, sagde jeg til min kone "Ih, det er bare så spændende!" for det var det virkelig. Fra start til slut! Jeg er lykkelig over at have denne bog på min bogreol og kan slet ikke vente med at læse resten. TAK TAK TAK til forfatteren, for et lille stykke af himlen!

Bogen får 5 ud af 5 stjerner (og faktisk bare endnu flere oveni): *****