mandag den 9. november 2015

Bogforum #2 - Oplevelser


Som de fleste ved, var jeg til mit livs første Bogforum i weekenden, og det var intet mindre end en fantastisk oplevelse. Udover de mange signeringer af bøger, og alverdens bogkøb, fik jeg også oplevet en masse forfattere snakke om deres bøger. 


Jeg så P.C. Cast og Kristin Cast, som fortalte om deres bog-serie, Nattens hus. Jeg har selv læst 5-6 af deres bøger, men gik ligesom død i dem på et tidspunkt. Jeg havde besluttet mig for at læse dem på engelsk, hvilket var en rigtig dårlig idé, da jeg havde svært ved at forstå rigtigt mange ting i bøgerne. Jeg har derfor besluttet mig for at starte forfra på serien, denne gang på dansk. Jeg vil simpelthen ikke gå glip af den! Jeg købte dog ikke ikke deres bøger på messen, men mon ikke det sker snart? Det var i hvert fald rigtigt fedt at se dem og høre dem fortælle om bøgerne. Og så er de jo bare helt vildt skønne som personer.







Jeg kom tilfældigvis forbi en stand, hvor der var champagne og kage parat, og jeg tænkte at jeg liiiige ville blive hængende lidt. Det viste sig at være Lene Kaaberbøls 40 års jubilæum som forfatter! (hun har blandt andet skrevet skammer-bøgerne!) Det var fedt at få sat ansigt på hende, efter at have hørt hendes navn men aldrig har set hende eller læst hendes bøger. Det var en rigtigt hyggelig oplevelse og champagnen var bestemt ikke dårlig.





Der er ikke mange som ved det, men jeg er lidt af en mad-nørd. Ikke fordi jeg elsker at lave mad, for jeg hader virkelig at lave mad. Men fordi jeg elsker at se madprogrammer! Jeg har alle sæsoner af "Spise med Price" på DVD, en sæson af "Det søde liv", en sæson af "Camilla Plum" samt en med Jamie Oliver. Jeg elsker det simpelthen, og det er fantastisk at falde i søvn til om aftenen. Det er underligt afslappende. Derfor var det vidunderligt at se Anne Hjernøe som er kendt fra programmet "AnneMad" (som jeg har set alt for meget!). Hun lavede mad på scenen fra sin nye kogebog, og det var bare så skønt at se hende i virkeligheden. Bagefter fik vi alle sammen smagsprøver og WOW det smagte så sygt godt!




Helt udmattet fik jeg slæbt mig selv (og Julie) hen til den scene, hvor Linse skulle fortælle om sin nye bog "Slap dog af" som er hendes guide til et godt liv. Det var fantastisk at se hende i virkeligheden og jeg vil gerne indrømme, at jeg virkelig havde glædet mig, efter at have skamset alle sæsoner af Bryggen, om og om igen. Det var et skønt interview og Linse er virkelig underholdende. Det var faktisk ligesom at se hende i tv. Hun er bare som hun er, og det er fantastisk. Dagen efter købte jeg også hendes bog, og fik et lækkert billede og en krusedulle i den. Det var hele den lange kø værd.






En meget udmattet og mættet Luna.




Jeg er stadig helt propfyldt med oplevelser og jeg er slet ikke færdig med at fortælle og vise frem. Se med næste gang jeg fortæller om Bogforum, her på bloggen.

- Luna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar