søndag den 1. november 2015

Min måned i bøger #2 - Oktober


Selvom jeg ikke selv synes jeg er kommet igennem særligt mange bøger denne måned, så er det alligevel blevet til en god stak. Det er nok mest fordi jeg har været syg hele den sidste uge, så jeg har slet ikke fået læst noget imens. Men det blev altså til 11 bøger i denne måned og det har været vidunderligt. Her er indholdet af min læsebunke i oktober måned:

- Isla og jagten på lykke - Stephanie Perkins (Lindhardt og Ringhof) 5 ud af 5 stjerner: *****
- Hushjælp søges - Sophie Kinsella (Lindhardt og Ringhof) 4 ud af 5 stjerner: ****
- Sushi for begyndere - Marian Keyes (Cicero) 3 ud af 5 stjerner: ***
- Sex and the City - Candace Bushnell (Lindhardt og Ringhof) 2 ud af 5 stjerner: **
- Ar - Patricia McCormick (Carlsen)2 ud af 5 stjerner: **
- Nattens fucking magi - Leila Sales (Carlsen) 3 ud af 5 stjerner: ***
- Døde piger lyver ikke - Jay Asher (Politikens forlag) 5 ud af 5 stjerner: *****
- Mig før dig - Jojo Moyes (Cicero) 5 ud af 5 stjerner: *****
- Efter dig - Jojo Moyes (Cicero) 5 ud af 5 stjerner: *****
- Bavian - Naja Marie Aidt (Gyldendal) 3 ud af 5 stjerner: ***
- Forbandede mødom. Forpulede kærlighed - Sarah Engell (Carlsen) 5 ud af 5 stjerner: *****

Der er bestemt flest bøger som har fået 5 stjerner i denne måned, men jeg synes faktisk også jeg har været igennem ret mange fantastiske bøger, selvom der også har været et par stykker ind i mellem, som har været... ikke så fantastiske. Den bedste bog i oktober må være "Mig før dig" af Jojo Moyes eller "Isla og jagten på lykke" af Stephanie Perkins, og det er på trods af at jeg faktisk ikke synes den er helt ligeså fantastisk som de to første i serien. Den er dog stadigvæk vidunderlig. "Sex and the City" af Candace Bushnell læste jeg til Readathon, og det var faktisk ikke fordi den var specielt dårlig.. nærmere bare fordi den var frygteligt skrevet. Den var forvirrende og lidt irriterende at læse. Handlingen var okay, men resten var simpelthen lort. Det må være den værste bog jeg har læst i oktober. 

Den vildeste oplevelse i oktober (bogmæssigt) må bestemt være Readathon, som var en fantastisk oplevelse. Jeg glæder mig allerede til næste gang, selvom det er sygt hårdt at læse i 24 timer. Men det var slet ikke så slemt som jeg havde regnet med. 

Nu ser jeg frem til en vild oplevelse på Bogforum, hvor jeg skal købe en masse bøger og forhåbentligt få et par kruseduller i dem, og se alle de skønne forfattere. Skal du afsted? Hvad glæder du dig til og er der noget jeg bør se?
Samtidig glæder jeg mig til at læse endnu mere, så jeg kan lave endnu flere anmeldelser og få endnu flere fantastiske oplevelser. 

- Luna


Ingen kommentarer:

Send en kommentar