mandag den 30. november 2015

Min måned i bøger #3 - November


Jeg er ikke helt tilfreds med min indsats på læsefronten i november, men lidt er det da blevet til. 11 bøger er blevet læst og oplevet, og det har været en fantastisk måned. Selvom jeg ikke har læst forfærdeligt mange bøger, så har jeg læst nogle af de bedste bøger jeg nogensinde har læst, i denne måned og det er faktisk ret vidunderligt. Så er det pludselig ikke så slemt, at der ikke er blevet læst til den store guldmedalje, for oplevelserne har været helt fantastiske. Jeg anmelder aldrig alle de bøger jeg læser, for det ville blive til frygteligt mange anmeldelser, og det tror jeg ikke i gider læse. Men i denne måned har jeg faktisk anmeldt de fleste af dem, simpelthen fordi jeg ikke kunne lade være. Der har været mange bøger af danske forfattere, og det elsker jeg virkelig. Jeg elsker at læse bøger af danske forfattere, for det er altså bare noget helt andet. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler at historien er tættere på mig, på en eller anden måde. Sproget er også anderledes, fordi det ikke er oversat og det synes jeg er lækkert. I november er det blevet til 5 bøger af danske forfattere, og det har været skønt!

I november har jeg læst disse lækre bøger:

- Honeymoon i Paris - Jojo Moyes - Cicero - 5 ud af 5 stjerner: *****
- Alene i Paris - Jojo Moyes - Cicero - 5 ud af 5 stjerner: *****
- Girl Online - Zoe Sugg - Gyldendal - 5 ud af 5 stjerner: *****
- Hul i hovedet - Nicole Boyle Rødtnes - Alvilda - 4 ud af 5 stjerner: ****
- Hold me closer - David Levithan - Politikens forlag - 3 ud af 5 stjerner: ***
- Slap dog af - Linse Kessler og Michael Holbek - Ekstra bladets forlag - 4 ud af 5 stjerner: ****
- Skyggesider - Christina Bonde - Tellerup - 4 ud af 5 stjerner: ****
- Spektrum #1: Leoniderne - Nanna Foss - Tellerup - 5 ud af 5 stjerner: *****
- Spektrum #2: Geminiderne - Nanna Foss - Tellerup - 5 ud af 5 stjerner: *****
- De sidste jomfruer i verden - Tom Ellen og Lucy Ivison - Gyldendal - 5 ud af 5 stjerner: *****
- Er der nogen? - Marian Keyes - Cicero - 4 ud af 5 stjerner: ****

Det har været en god blanding af bøger. Ungdomsbøger, gyserfortællinger, kærlighedsbøger og noget så vidunderligt som Spektrum-bøgerne, som jeg roser til skyerne på bloggen, fordi de simpelthen er så fantastiske. Jeg har slet ikke ord for det, fordi jeg er så henrykt. Alle bør virkelig kaste sig over dem med det samme, for de er simpelthen af en anden verden. Jeg kan slet ikke få nok. Skriv Nanna Foss, skriv! Jeg har nærmest været henrykt for alt jeg har læst i denne måned, og det er kun "Hold me closer" som ikke var helt så fantastisk som jeg havde håbet, men som dog stadigvæk havde noget i sig. Der var altså et eller andet der... Om ikke andet har jeg virkelig været glad for de bøger jeg har læst i denne måned! "Skyggesider" vil jeg virkelig også anbefale til alle i verden. Hvis du kan lide lidt gåsehud, så tag og læs den. Du vil ikke fortryde det. Åh, jeg kunne jo blive ved med at anbefale bøger, for de var virkelig skønne! Læs bøgerne fra denne bunke! Bare gør det! Du vil være lykkelig meget længe, efter den oplevelse. Det lover jeg!

Den vildeste bogoplevelse i november, var helt sikkert Bogforum. Jeg kan blive ved med at snakke om det, fordi det var den fedeste oplevelse. Jeg glæder mig allerede til næste gang, og hvis jeg kunne planlægge det allerede, ville jeg begynde nu. Det var helt vildt, med alle forfatterne, signeringerne og bøger alle vegne. Det er jo faktisk en drømmeverden for mig. Det var et vidunderig eventyr, og jeg vil virkelig anbefale det til alle som elsker bøger. 


Spektrum på Bogforum 2015


Nu glæder jeg mig til en ny måned med en masse bøger og JUL! (YAY!)

- Luna


1 kommentar:

  1. Pff! Du har da læst mange bøger og tykke af slagsen - godt klaret! :D
    Bogforum var fantastisk og det var så rart lige at sige hej til jer! <3

    Rigtig god december. <3

    SvarSlet