fredag den 4. december 2015

Boglige vaner #2 - 25 spørgsmål til bloggeren




Så det har ikke rigtigt noget med bøger at gøre, men det er alligevel ret hyggeligt, så man kan lære hinanden bedre at kende. Jeg er blevet tagget af Bachs bøger til denne lille leg, og jeg glæder mig!

1. Do you have any pets?
Jaaa, jeg har en lille missefyr (okay, han er ikke lille.. han vejer 7 kg og er 8 år gammel!) han hedder Noir og jeg elsker ham måske lidt for højt... men han er bare den bedste i verden!

2. Name 3 things that are physically close to you:
Kaffekop med halvdrukket kaffe i, to røde julelysestager til fyrfadslys og en bøtte med kaffe.

3. What's the weather like right now?
Det er et godt spørgsmål, for jeg har slet ikke været ude endnu (klokken er også kun 11:00 om lidt.. og eftersom jeg går hjemme, er det lidt tidligt at forlade lejligheden!) men det ser ud som om det er overskyet og lidt kedeligt, i hvert fald igennem mit gardin.

4. Do you drive? If so have you crashed?
Jeg har ikke kørekort, men har faktisk været i to mindre biluheld! Der skete dog ingenting og det var mest bare bilerne som fik et par buler.

5. What time did you wake up this morning?
Jeg stod op klokken 10:00.. men jeg er også virkelig dårlig til morgener! Desuden har jeg ingen planer i dag, og så er det ok at sove lidt længe!

6. When was the last time you showered?
Det er faktisk to dage siden (klamt, I know!) men jeg skulle have været i bad i Fitness i går, og så blev mine planer ændret, og jeg glemte det fuldstændigt. Så gæt hvem der skal i bad snart!?

7. What was the last movie you saw?
"Lemonade Mouth" en Disney ungdomsfilm... Ikke helt til folk på min alder, men jeg hyggede mig nu meget godt, så må man gerne!

8. What does your last text message say?
"Hej Koni" - mig og min søde kone, siger altid godmorgen til hinanden, når jeg er stået op (vi bor sammen, men hun står op laaaaang tid før mig!)

9. What's your ringtone?
"Krystaller" hedder den og den er ret irriterende xD Men jeg kan jo ikke skifte den nu, hvor jeg kan genkende den når min telefon ringer. Det er altid problemet.

10. Have you ever been to a different country?
Ja, det har jeg! Men ikke noget vildt. Har blandt andet været i England, Skotland og Finland.

11. Do you like sushi?
Altså det jeg har smagt, var de der stykker som altid er på buffetten på kinesiske restauranter, og det smagte virkelig frygteligt! Jeg vil gerne smage ordentligt sushi en dag, men tvivler virkelig på at det er noget for mig!

12. Where do you buy your groceries?
Oftest i Kvickly, for de har alt hvad jeg skal bruge, så jeg ikke skal rende i flere forskellige supermarkeder. Det kan gøre mig helt skør! Desuden har de mange kasser åbne, så jeg skal ikke stå i kø i evigheder, som jeg altid synes man skal i Fakta eller Netto fx.

13. Have you ever taken medication to help you fall asleep faster?
Det meste af mit voksne liv faktisk. De første mange år af min sygdom, tog jeg beroligende hver eneste aften, så jeg kunne sove. Jeg klarede dog en længere periode uden. I dag tager jeg lidt beroligende og baldrian-piller, så jeg kan få en rolig søvn. Arbejder dog på at trappe ud af det beroligende da det er ret vanedannende. 

14. How many siblings do you have?
Jeg har to søskende. Min lillebror, Jeppe, som er 3 år yngre end mig og min lillesøster, Signe, som er 8 år yngre end mig.

15. Do you have a desktop computer or a laptop?
Jeg har en bærbar... den er langsom og larmer helt vildt, men den er der!

16. How old will you be turning on your next birthday?
Jeg fylder 28 til næste sommer... PYH, jeg synes jeg bliver ældgammel!

17. Do you wear contacts or glasses?
Nej, mine øjne virker vidst som de skal (i hvert fald endnu)

18. Do you color your hair?
Normalt gør jeg, men da jeg gerne vil være lyshåret (mit hår var sort før) har jeg brugt det sidste år eller mere, på at gro det sorte helt ud. Det tager evigheder og mit hår har den grimmeste farve, så jeg glæder mig til det er overstået. 

19. Tell me something you are planning to do today.
Jeg skal op i fitness og træne, sammen med min søde kone, og så står dagen på putning og hygge (og lækker spaghetti med kødsovs, yay!) og jeg glæder mig!

20. When was the last time you cried?
Sådan rigtigt? Det er vidst et par uger siden...

21. What is your perfect pizza topping?
Bacon, pølser og pepperoni! Verdens bedste pizzafyld! (Lidt meget gris, men det er stadigvæk godt!)

22. Which do you prefer-hamburgers or cheeseburgers?
Det kommer an på hvor de er fra, er nemlig ikke altid god til smeltet ost. Men hvis de er fra Burger King eller Maccen, så er det altid cheese. Hvis det er andre steder fra eller hjemmelavet, så bliver det uden ost.

23. Have you ever had an all-nighter?
I mine lidt yngre dage, da jeg gik meget i byen... men slet ikke siden jeg blev gift og alt det der. Jeg tror sidst jeg gik sent i seng var klokken 01:30 ca. Sørgeligt men sandt.

24. What is your eye color?
Jeg har grønne øjne med noget strejf af brunt og gult.. åbenbart.

25. Can you taste the difference between Pepsi and Coke?
Jeg kan overhovedet ikke smage forskel på cola.. jeg synes det hele smager ens. Om det så er billig eller dyr cola, eller Coca Cola og Pepsi. 

Det var alt for denne gang, var det ikke lidt hyggeligt? Jeg synes i hvert fald det var hyggeligt at svare på spørgsmålene. Håber ikke det blev for langt. Jeg vil gerne tagge: Flyv med migWondrous Bibliophile og Julie The Book Cat til at besvare spørgsmålene!

- Luna



2 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt at du ville lege med :) Det er altså en sjov måde at få lidt mere at vide om hinanden :)

    SvarSlet
  2. Hyggelig læsning! Og når du en dag skal smage 'rigtig' sushi, så prøv nogle med fristurestegte rejer og chili mayo - hvis du altså er til den slags ;-)

    http://bookwormscloset.com/

    SvarSlet