søndag den 31. januar 2016

Min måned i bøger #4 - Januar


Januar er virkelig gået stærkt, og jeg kan slet ikke tro at den allerede er overstået. Det har været en fantastisk måned, både bogmæssigt men også bare i livet. Jeg har været i sommerhus med min søde kone, som de fleste ved, og det var helt vidunderligt! Til jer som ikke har læst det, så lavede jeg indlæg her på bloggen, fra hele min uge i sommerhus. Læs med her. Det er det første indlæg om sommerhusturen! Oh well, i dag skal det ikke handle om sommerhus, men derimod om bøger, som jeg alligevel nåede at læse en del af, selvom konen har været hjemme de sidste to uger (jeg læser væsentligt færre bøger, når jeg ikke er alene hjemme hele dagen!) Men det blev dog til disse 10 lækre sataner.

Jeg fik endelig læst de to sidste bøger i Morika-serien, som jeg har fået tilsendt fra det søde forlag Forlaget Facet, og jeg er simpelthen så begejstret! Mit bedste ord er vidst stadigvæk "Mind-blowing", og det siger vidst det hele!

"Girl Online on Tour" var en skøn læseoplevelse, men desværre var den ikke ligeså god som den første bog. Det var dog også ret svært at leve op til den, da jeg virkelig elskede den. Den var dog stadigvæk ret fantastisk, selvom den ikke levede op til mine forventninger.

Jeg fik også læst "Kærlighedsbreve til de døde" som forlaget Ordenes by sendte til mig, og som jeg virkelig elskede. Det var bare så fin en historie og så var den skrevet som breve til afdøde stjerner, hvilket jeg virkelig syntes var fedt. Absolut fantastisk læseoplevelse!

"Fangirl" var desværre lidt af en skuffelse. Den var bestemt ikke dårlig, men den var bare heller ikke så fantastisk som jeg havde håbet. Jeg havde virkelig også høje forventninger til den, da den bare lød helt fantastisk. Men jeg synes historien var for rodet og der manglede lidt et ordentligt plot. Men det var en fin lille historie (jeg er så dårlig til at sige dårlige ting om bøger... de er mine små babyer jo!) bare ikke noget for mig.

Ordenes by sendte også "Fordelene ved at være en bænkevarmer" og hvor er jeg glad for at jeg fik den læst! Jeg har længe haft filmen liggende på hylden, og har hele tiden tænkt, at jeg ville læse bogen først. Det gjorde jeg! Og det var en skøn oplevelse! Både bogen og filmen! Jeg elskede den fine historie, og kan kun sige pæne ord om den. Den var ikke et mesterværk, men bare noget så fin.

"Alt jeg siger er sandt" var virkelig et friskt pust i ungdomsbog-verdenen. Hovedpersonen havde for én gangs skyld, virkelig høje tanker om sig selv, og troede på sig selv. Det ser man så sjældent i ungdomsbøger, hvor hovedpersonen som regel er meget usikker og kikset (i hvert fald i følge dem selv) men sådan var det slet ikke. Jeg synes det var en fantastisk bog, og jeg læste den lynhurtigt. Den var simpelthen ikke til at lægge fra sig!

Så fik jeg endelig læst den første bog i Caldera-serien, som jeg har fået tilsendt af  Forlaget Facet. Jeg elskede den, og den var en vidunderlig start på (hvad jeg forestiller mig) bliver et vidunderligt eventyr. Jeg kan slet ikke vente med at læse resten af serien!

"Jeg levede" skuffede mig desværre ret meget. Selvom det var en fin idé, var historien bare ikke særligt velskrevet. Der manglede nogle svar og et ordentligt twist i historien, som kunne få mig til at syntes den var mere spændende. Jeg vil så gerne kunne lide den, men den var simpelthen bare ikke noget for mig.

Søde Sidsel Katrine Slej sendte mig "Sanddrømmeren" for nyligt, og jeg gik lynhurtigt i gang med den. Den indeholder nemlig noget som jeg virkelig elsker: nordisk mytologi! Jætter, guder, Asgård... alt det gode som jeg virkelig ikke kan få nok af! Jeg er så vild med bogen! Den var fantastisk! Jeg har ikke et eneste dårligt ord at sige om den, for den var bare så fin og spændende! I mine øjne er den i sandhed et lille mesterværk.

I alt blev det til 10 bøger i januar, og jeg er ganske tilfreds. Det har været en helt sindssyg måned i bøger, for der har været så mange fantastiske læseoplevelser! Jeg glæder mig allerede til en ny måned med mange flere bøger.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar