mandag den 18. januar 2016

Sommerhus i Marielyst #1 - Lørdag + søndag


Jeg er taget i sommerhus langt væk fra alting, sammen med min søde kone, Julie. Vi har slæbt tonsvis af bøger med, samt en god stak snacks, kaffe, alkohol og lækker mad. Jeg er sikker på det bliver en fantastisk uge, som jeg gerne vil dele med mine søde følgere. Både for at I kan se hvad jeg går og laver her i sommerhuset, men også så jeg selv kan se tilbage på en rigtig dejlig ferie. 

Efter en ret lang rejse fra Valby til Marielyst på Falster, kom vi altså endelig til sommerhuset, lørdag eftermiddag. 


En afslappet og glad Luna i toget på vej til Nykøbing F. Det var så fin en tur, med puddersne og lækker natur. 


Da vi endelig kom frem til sommerhuset gik der ikke langt tid, før vi tog puttetøj på (t-shirt, underbukser og sokker i en virkelig ikke-særligt-flatterende kombi) og tog dynerne med ind i stuen, satte Viva La Bam på dvd'en og åbnede en vin. Se, så bliver det faktisk ikke bedre!


Men det blev faktisk bedre! For da vi vågnede søndag morgen, var verden blevet forvandlet til et winter wonderland. Haven omkring sommerhuset var dækket i et tykt lag sne og solen skinnede fra en blå himmel. Det var helt fantastisk smukt, og jeg gik udenfor flere gange, bare for at nyde synet. 


Dagen gik med søndags stemning (puttetøj igen, dog med bukser og uldsokker denne gang) masser af tv og film (Agent Catwalk og 8 Mile!) samt en masse læsning. På billedet ses min sok, filmen og Julies forsøg på at være hardcore og 8 Mile (rapper) -agtig.


Vi gik i seng ved 00:00-tiden og her ses et hjørne af sommerhuset (sammen med en bunke bøger.. Julie insisterede på at tage Geminiderne af Nanna Foss med, selvom den vejer et ton, men den er jo også fantastisk, så hun er tilgivet!)


Så er det blevet morgenkaffe tid. Hvis vi kommer til at se lidt fedtede ud, i løbet af dagene, er det bare fordi vi blev lovet håndklæder, men ingen har fået (og vi har ingen med) så vi kan ikke tage bad...


Stemningsbillede fra sommerhuset (det lækre indiske tæppe er medbragt hjemmefra... det er vidst blevet min sutteklud)


Et andet hjørne af sommerhuset. Her ses spisebordet som sjældent bliver brugt, da vi kun er to og det virker fjollet at sidde der, når vi kan sidde tæt og hyggeligt ved sofabordet.


Køkkenet som de lovede var veludstyret (udrustet?) men ikke rigtigt lever op til dette. Blandt andet var Julie nødt til at åbne dåser med en kniv i går (det tog en halv time at åbne to dåser), jeg drak hvidvin af verdens største rødvinsglas og jeg tror vi ender med en meget mærkelig omgang wok til aftensmad, for ærligt talt tvivler jeg på at der findes en wok her. 


 MEN! Vi har boblebad!


Og sauna!




Og så har vi den flotteste udsigt!

Nu vil jeg nyde udsigten imens jeg vil forsøge at skrive videre på en ungdomsroman. Jeg er desværre blevet halvsløj i løbet af natten, så nu må vi se hvordan det kommer til at gå. Julie handler (der er en halv time hver vej på gåben, og bussen kører kun 4 gange om dagen...) så jeg har huset for mig selv i et par timer. Resten af dagen kommer nok til at stå på læsning, film og tv-serier. Ligesom det skal være!




2 kommentarer:

  1. Ej hvor ser det hyggeligt ud. Håber i får en hyggelige uge, og at du slipper for sygdom :)

    SvarSlet
  2. Åh, hvor lyder det hyggeligt! God læselyst - og god bedring!

    http://bookwormscloset.com/

    SvarSlet