tirsdag den 19. januar 2016

Sommerhus i Marielyst #2 - Mandag + tirsdag


Som de fleste ved, bruger jeg hele ugen i et rigtigt hyggeligt (dog ret grimt indrettet) sommerhus i Marielyst. Jeg har besluttet mig for at dele min oplevelse her på bloggen, da jeg synes det er ret hyggeligt at dele det med mine søde følgere. I dag fortæller jeg lidt om hvad jeg har lavet i går og her til morgen/formiddag.


I går blev jeg færdig med bogen "Fordelene ved at være en bænkevarmer" som bare var så fin og god. Læs min anmeldelse Her. Det er dejligt at have en ordentlig stol at sidde i, når man skriver anmeldelser, og jeg er efterhånden flyttet ind i den lænestol, der står så godt foran fjernsynet (der er også fodskammel til, så det bliver faktisk ikke meget bedre).

Vi brugte resten af dagen i går, på at se hyggelige film (blandt andet "Mamma Mia") (døm mig bare, men den er altså vidunderlig!) Vi så også "The Perks of Being a Wallflower" på dvd, og det var bare så fedt at kunne sammenligne den med bogen, som jeg jo lige var blevet færdig med. Jeg synes at filmen var rigtig fin og levede 100% op til mine forventninger! 




Vi vågnede op ved 08:00-tiden i morges, til den fineste solopgang. Jeg listede ud i haven og tog et par billeder af den. Lidt efter fik jeg også øje på en hare derude, men da Julie sneg sig ud for at tage et billede af den, løb den desværre væk. Men jeg fik et billede af den på afstand, den ligner lidt bare en sten, men det er altså en hare (eller en kanin som er løbet hjemmefra?!) Sådan noget sker sjældent i Valby, så det er fedt at se vilde dyr og lidt natur.




Her sidder jeg og læser en dejlig bog, imens sneen daler udenfor. Der er to vinduer lige foran min stol, så det er fantastisk (OBS: tæppet er købt her: Jaipur Art Factory og det er awesome!)


Min morgenmad består ofte af noget ikke-så-morgenmads-agtigt. Jeg elsker noget salt til morgenmad fx baked beans og den slags, men det havde vi ikke. Faktisk havde vi ingenting i køleskabet... så det blev til: pizzaboller med løg! Ikke dårligt, hvis jeg selv skal sige det. Det smagte nice!


Julie brugte morgenen på at se tv og lege med puslespil. Hun har virkelig haft brug for ferie efter langt tids bachelorskrivning. Nu har hun endelig været til eksamen og kan blære sig med at være helt rigtig sygeplejerske, og det er så dejligt at se hende slappe helt af, med de ting hun elsker.


Jeg tager selfies når jeg læser åbenbart. Her ses jeg med fin makeup og fedtet hår (som jeg har valgt at skjule... det er virkelig slemt, MEN håndklæderne er på vej!) Man kan ikke se at jeg sidder i natbukser og lilla uldsokker, men det er nok også meget godt. 

Det var alt for i dag. Jeg glæder mig til at dele endnu mere med jer, og jeg håber ikke det er alt for kedeligt, selvom her ikke sker vilde ting!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar