onsdag den 20. januar 2016

Sommerhus i Marielyst #3 - Tirsdag + onsdag


Vi er efterhånden begyndt at blive dejligt afslappede, her i sommerhuset. Det går bare så godt, og vi får grinet, snakket, drukket, spist og hygget til den helt store guldmedalje. Jeg vil aldrig væk herfra! Her kommer dagens update fra sommerhuset!



Julie blev endelig færdig med Spektrum #2 - Geminiderne, og I kan læse hendes anmeldelse af bogen her! Det er så skønt at se hende læse, og især når det er en bog jeg virkelig elsker! Mon ikke Spektrum-bøgerne vil blive diskuteret lidt? Nu har jeg jo holdt inde med min mening så længe, fordi jeg ventede på at hun skulle blive færdig!


Klokken 15:00 diskede jeg op med en kande vodka/cola. Det er aldrig for tidligt at begynde at drikke, når man er i sommerhus. Pludselig føltes stemningen meget charter-agtig og jeg manglede faktisk bare en lille paraply i min drink, så havde det været perfekt.


Imens vi drak, så vi et afsnit af "Familien fra Bryggen" som er fantastisk! Jeg elsker de skøre personer i serien, og jeg bliver altid glad af Linse, Geggo, Didde og alle de andre. Det er bare fantastisk underholdning!


Jeg gik også i gang med denne lækre bog. Jeg er ikke kommet så langt (jeg læser på lokummet... og havde brug for noget nyt at læse i! I know, lækker info!) men jeg glæder mig til at læse videre i den. Mon ikke der bliver tid til lidt læsning senere?


Julie blev færdig med sit puslespil, og nu er hun gået på jagt efter et krydsordsblad. Den pige kan simpelthen ikke sidde stille, uden at lave et eller andet imens. Det gør mig dog ikke noget, jeg synes det er ret sødt. Men det kan godt være lidt frustrerende, når hun er alt for optaget af det og slet ikke hører hvad jeg siger til hende!


I morges fik jeg endelig et bad! Det var ret så fantastisk! Brusekabinen er også et dampbad, så den holder helt tæt, så man rigtigt får varmen. Det er så også først i dag, vi fandt ud af hvorfor vi ikke havde varmt vand... (vi havde ikke tændt dimsen med det varme vand i...) vi er dygtige. MEN det var dejligt og jeg har nyvasket hår. for første gang siden fredag (klammoella egentligt!) 


Grunden til at vi endelig kunne tage bad! Vi fandt håndklæder!!!! Sådan en lille sjover er faktisk overraskende vigtig. Jeg ville så nødigt ud i sneen helt nøgen, for at lufttørre! Sugeevnen er så ikke helt så god, når det ikke er blevet vasket... Men jeg er ren og tør, og det er det vigtigste!

Dagen skal bruges på en lækker gåtur til vandet, masser af læsning, hygge og kærlighed. Jeg kan slet ikke få nok af denne her ferie. Jeg er blevet rask igen, og alt er vidunderligt. Jeg tror jeg vil blive her for evigt (især fordi sommerhuset er varmere end vores egen lejlighed... jeg nyder virkelig hvert sekund hvor jeg ikke har brug for dyne og varmepude...) Jeg vender tilbage i morgen <3





Ingen kommentarer:

Send en kommentar