fredag den 22. januar 2016

Sommerhus i Marielyst #5 - Torsdag + fredag


Vi er desværre ved at være ved vejs ende, og i morgen går turen hjem til Valby. Heldigvis skal jeg ikke undvære Julie derhjemme, men det har været rart at have hende for mig selv, hele ugen. Alt i alt har det bare været en vidunderlig ferie, selvom der ikke er sket det helt store, andet end hygge, kærlighed og afslapning i anderledes omgivelser.


I går eftermiddag, blev jeg færdig med "Profetiens kald" og den var ret så fantastisk. Om ikke andet, så en virkelig god begyndelse, på noget rigtigt godt (håber jeg...) I kan læse min anmeldelse her og jeg roser den ret meget. Endnu engang tak til Forlaget Facet for bogen.


Jeg er nu gået i gang med denne bog, som vidst er noget helt, helt andet. Men jeg har glædet mig til at læse den, så jeg håber virkelig den lever op til mine forventninger! Jeg er kun lige begyndt (det der med toiletbesøgene igen...) så nu må vi se!


I går aftes hyggede vi med øl, vin, vodka/saft og en masse snacks. Jeg hyggede så også med mavesyrepiller, for jeg kan virkelig ikke tåle hverken fed mad, sukker eller alkohol i min stakkels mave. Det bliver godt at komme hjem og spise noget grønt og groft. Jeg har dog hygget mig rigtigt meget, og det er det vigtigste.


Julie som er enormt dårlig til at se almindelig ud på billeder. Her har hun bygget rede i sofaen (noget hun ofte gør, når hun ikke kan beslutte sig for, hvad hun egentlig vil lave...det roder, men det er hyggeligt!) 


Et billede af alle de bøger vi er kommet igennem, i løbet af ferien. Jeg har læst 3 og Julie er kommet igennem 2! Det er bare det bedste, når vi kan sidde med hver vores bog, og bare læse indtil øjnene giver op!


Jeg kunne ikke finde et ordentligt lys indenfor, så jeg tog en lille selfieserie i haven. Her har jeg lige været i bad (mit 2. bad i denne uge... vi er lidt klamme her, men vi er glade!) Så nu er jeg klar til hjemturen i morgen!



Og så har jeg brugt morgenen på at finde en passende detoxkur. Vi har været så klamme på denne her ferie (madmæssigt... og lidt badmæssigt..) så nu prøver vi denne 3-dages detox, når vi kommer hjem. Det kan jo ikke skade at prøve det! Jeg har ingen anelse om det virker, men det er lidt sjovt at prøve, og hvis det samtidig virker på min dårlige samvittighed, så er det kun godt! Det bliver nok til en masse suppe.. og det er jo faktisk ikke så dårligt.

Så er der snart ikke mere sommerhustur tilbage, men jeg lover at lave et indlæg i morgen. når vi er kommet hjem. I skal da ikke snydes for den sidste aften og turen hjem! Resten af dagen skal bruges på læsning (igen!), rengøring af sommerhuset og ikke mindst en lækker pastasalat til aftensmad. Det kan kun blive alt for lækkert... og mon ikke der sniger sig et lille glas vin ind? 
Jeg vender tilbage med mere godt fra sommerhuset i morgen.



1 kommentar:

  1. Det lyder virkelig som om I har hygget jer :) det er dejligt både at være sammen, men også at læse sammen, nyder min forlovede og jeg også :) og dejligt I har læst så meget :)

    SvarSlet