Boganmeldelse - Hverdagsmagi

Af: Karin Jørgensen
Forlag: Mellemgaard
Sidetal: 90
Original sprog: dansk

Dette er et anmeldereksemplar fra Forlaget Mellemgaard, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Jeg påkalder mit kraftdyr. Det er en musvåge, den kommer flyvende og sætter sig på min skulder. Den ved altid, hvor vi skal hen. Den fortæller, at vi skal ned i underverdenen. Vi smutter ned gennem et muldvarpeskud, og det er altid så forunderligt at vandre af sted i den lyse gang under jorden. (Citat S. 10)

---

"Hverdagsmagi" er en række små fortællinger fra forfatterens liv og hverdag. Det er fortællinger om det strejf af magi, som det er muligt at se i livet, hvis man ser godt efter. Det handler om at se ud over de almindelige ting, men derimod at se hvad der gemmer sig af magi, spøgelser, engle og fornemmelser i kroppen. For forfatteren er det ikke småting hun oplever. Hverken i sin almindelige hverdag eller på sine shamanistiske rejser. Og hvad kan så egentlig være magisk ved en forælders død eller en tandbyld? Jo, det får du svaret på i denne lille bog.

---

Jeg synes at bogen er rigtig fin! Den gav mig rigtigt mange billeder i hovedet og er rigtigt god til at beskrive magien, så man kan se det for sig! Jeg var også ved at græde et par gange, fordi følelserne er så stærke og så godt beskrevet. Man kan genkende så mange af tingene og tankerne, og det synes jeg bare er så godt! Samtidig er det nogle rigtigt gode historier og det ville være perfekt at få dem fortalt rundt om et lejrbål med snobrød og varm kaffe. Det er en lille bog, men det synes jeg er rart. Ikke fordi den er dårlig, men fordi længden bare er passende. Ikke for kort og ikke for lang. Perfekt!

Alt i alt synes jeg at det er en rigtig fin bog om magi, hverdagstanker og alt derimellem. Så må man selv bedømme om man tror på hvad forfatteren har oplevet. Det virker på mig! Det er bare en rigtig god, lille bog!