torsdag den 25. februar 2016

Boganmeldelse - Mellem-rum




Af: Jytte Lund Larsen
Forlag: Mellemgaard
Sidetal: 50
Original sprog: Dansk

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Mellemgaard, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

"Single"

Alene på dagen for de 25 år
et nummer i singlestatistikken
Profiler på datingsider highlighter individualisme
- Jeg er en stjerne
- Et godt tilbud i udvalget
- Sød og omgængelig
- Og jeg er ikke som de andre
- Skriv nu til mig
- Du vil ikke fortryde det
- Jeg er til hurtig kontakt

Solobruden responderer 
planlægger dating og mødested
manden kom i nederdel og havde skæg (Citat s. 20)

---

"Mellem-rum" er en digtsamling om livet, hverdagen, hændelser og betragtninger set fra forfatterens synsvinkel. Her bliver følelser fint beskrevet og stemninger oplevet. Den indeholder helt fine små digte om nuet og rokketænder, men også længere digte om singlelivet og skilsmisser.

Jeg har altid været ret kræsen med mine digte, for de skal virkelig sige mig noget, før jeg kan lide dem. Jeg har selv skrevet digte i mange år, og er kommet op på 4-5 digtsamlinger i tidernes løb. Denne samling synes jeg var rigtigt, rigtigt fin. Det var små fine fortællinger som jeg rigtigt godt kunne lide. Jeg elsker at bogen ikke er længere, for det havde været for meget af det gode. Nej, den er perfekt som den er.

Stjernestund
momentum
øjeblikkets intensitet
(Citat s. 28 fra digtet "NU")

Det er mit yndlings digt i hele bogen, og det kan godt være at det er kort og meget, meget simpelt, men jeg synes simpelthen det beskriver noget så fint, og det kan jeg rigtigt godt lide. Jeg elsker korte digte, og jeg synes ofte de siger mere end de meget lange digte.

Denne lille samling er helt perfekt. Den beskriver følelser og stemninger så fint, og samtidig også livets gang og små øjeblikke. Jeg synes den er skøn og selvom jeg er meget kræsen, kan jeg rigtigt godt lide den. Mit eneste minus er forsiden, som jeg synes ligner noget fra en matematikbog, og det er skide ærgerligt når digtene nu er så fine. Skøn digtsamling som jeg vil anbefale til alle som kan lide noget rigtigt fint og lidt skrøbeligt.

Bogen får 4 ud af 5 stjerner: ****




Ingen kommentarer:

Send en kommentar