fredag den 5. februar 2016

Boganmeldelse - Nikolaj: Bøsser, Bumser og beskidte sokker

Af: Mark Liebst
Forlag: Books on Demand
Sidetal: 154

Denne bog er et anmeldereksemplar fra forfatteren, men alle meninger er selvfølgelig mine egne.

Med lettelsen i kroppen af endelig at få pisset står han lidt og betragter sin diller. Den har en fin længde, men kunne godt være tykkere. Bare en anelse. Stadig med Janniks pik på nethinden sammenligner han gudens med sin egen. De tanker hjælper på tykkelsen, men det skyldes kun at blodet begynder at samle sig i den, og får den til at vokse.

Hvor ville jeg ønske at jeg ikke onanerede hver morgen. Hvor gør den ondt nu.
Hvorfor gør man det overhovedet? (Citat s. 12)

---

"Nikolaj: Bøsser, bumser og beskidte sokker" er historien om den 15-årige Nikolaj, som går i niende klasse. Han er ikke helt som andre drenge på hans alder. Han er nemlig bøsse. Og ikke nok med at han er bøsse, så er han også forelsket i Jannik fra klassen, som han fantaserer om konstant. Det er Nikolajs lille hemmelighed, som ikke mange ved noget om. Det er desværre bare sådan at hans klasselærer har besluttet at lave om på det. Hun sætter nemlig Nikolaj sammen med Jannik, og beder dem skrive en opgave om pornografi. Ikke nok med at Nikolaj skal mødes med Jannik efter skole, så skal han også se porno imens! Hvad skal der ske nu? Skal han fortælle Jannik sandheden om hans seksualitet? Og hvorfor bliver Jannik ved med at lave mærkelige homojokes?

Bogen tager homoseksualitet op på en fantastisk og virkelig sjov måde. Jeg tog mig selv i at smile til bogen flere gange. Den er virkelig fyldt med humor og samtidig sandheden om, hvordan det egentlig er at være en 15-årig dreng. Jeg tror at det er sådan, uanset om man er homoseksuel eller ej. Det er ikke nemt at være 15 år. Man føler sig altid lidt forkert og lidt kikset i forhold til de andre. Man lugter mærkeligt og kan ikke styre sin krop. Bogen giver virkelig et godt og realistisk billede af dét at være teenager og at være enormt usikker på sig selv. Historien er rigtigt godt fortalt, og selvom det måske ikke er et litterært mesterværk, så kan den altså virkelig noget! Jeg synes det er fedt med en bog, som er skrevet på en helt anden måde, end de andre bøger jeg har læst om homoseksualitet. Bogen er bare mere direkte i sit sprog, og henvender sig mere til læseren. Det kan jeg rigtigt godt lide. Nu kan jeg jo selv huske hvor forvirret jeg var omkring min egen seksualitet da jeg var teenager, så det er altid så dejligt at læse om én der har det ligeså svært. Om det så er en pige eller en dreng. Phew, jeg er altså ikke alene!

Jeg elsker bogen om den usikre og lidt generte Nikolaj. Jeg elsker hans beskidte yndlings sokker og alle de gange han onanerer over Jannik. Jeg synes det er en vidunderlig bog og jeg tror især den er rigtigt god til dem, som måske går og har det lidt svært med sig selv og deres seksualitet, eller bare som fælleslæsning i folkeskolen, så der kan komme noget fokus på homoseksualitet og noget mere accept på området, Det er altså bare en rigtig god bog! Den har lidt af det hele og rigtigt meget at grine af/med. Jeg er fan af Nikolaj! Og Mark Liebst... ikke mindst!