tirsdag den 23. februar 2016

Boganmeldelse - Shut Out (Hamilton High #2)


Af: Kody Keplinger
Forlag: Hodder Children's Books
Sidetal: 328
Original sprog: Engelsk (jeg har også læst bogen på engelsk)

---

"OK, so the thing is to get control of our boys, and to do it all together, as a unified force, " I continued. "Because when it was just football versus soccer, it was a stalemate and a never-ending cycle. But add in an extra party - the girls - and it's possible to totally upend the balance. Finding our leverage is the hard part, and like you, I didn't think it was possible. I thought we were all just screwed. But last night, I figured it out. I know exactly how we can get control of the boys and end this war for good."
"Out with it already," Chloe urged.
I grinned. "It's the one thing they could never say no to. The one thing they beg and plead and cajole for. Up until now, I didn't realize we could use it to our advantage. But last night, I realized that it's our best shot." I paused, took a deep breath. "We go on... a sex strike!" (Citat s. 46)

---

"Shut out" er en bog i serien om Hamilton high. Ingen af bøgerne har vidst rigtigt noget med hinanden at gøre, andet end at de foregår på samme skole, men det er faktisk også rigtigt fint. I bogen møder vi Lissa. Hun er kærester med Randy som spiller "football". Det har egentlig været et ok forhold, og Randy er blevet godkendt af hendes far og bror, så det virker som et godt og solidt forhold, men nogen irriterer Lissa. Det er nemlig sådan, at "football"-holdet og "soccer"-holdet er uvenner, og de har en kamp kørende imod hinanden. En kamp som Randy glædeligt deltager i, og hele tiden dropper Lissa til fordel for. Lissa er godt træt af det, så hun kommer op med en plan. Hun samler alle pigerne, som er kærester med "football"-spillerne og "soccer"-spillerne, og sammen laver de en sexstrejke. Drengene får simpelthen ikke sex før de har droppet den kamp de har kørende. Men det er ikke ligeså nemt som de havde regnet med, og da Lissa finder Randy sammen med en anden pige, bliver kampen kun værre imellem drengene og pigerne.

Bogen er en rigtig tøsebog. Om kampen imellem sportshold og kampen mellem drengene og pigerne. Det er sådan en god, gammeldags high school - historie, og det elsker jeg! Jeg er helt pjattet med den slags, og denne er slet ingen undtagelse. Jeg elskede denne bog, ligeså meget som jeg elskede "The Duff" som er den første bog i "Hamilton high"-serien. Udover selve high school- delen, så elsker jeg Lissa. Jeg synes hun er en skøn person, og så er jeg vild med hendes lidt OCD-agtige træk, som bare gør hende dejligt speciel. Det er let at sætte sig ind i hvordan hun har det, og det er skønt! Hele historien er bare rigtigt fint skrevet, og jeg er vild med hele dramaet imellem drengene og pigerne, og hele kærlighedshistorien om Cash og Lissa! 

Jeg er fuldstændigt lamslået over at en så enkel historie, kan være så fantastisk. Det lyder måske ikke af så meget, når man prøver at beskrive bogen, men den er altså rigtigt, rigtigt god! Jeg er fan og det er bestemt ikke sidste gang jeg læser bøger fra "Hamilton high"-serien, for det er bare sådan nogle fine fortællinger!

Bogen får 5 ud af 5 stjerner: *****








Ingen kommentarer:

Send en kommentar