Boganmeldelse - Skyggernes spil (Caldera #2)

"Jeg vil lave en byttehandel. Du skal bo hos mig i de næste fire måneder - til gengæld får Noah sin planet tilbage, når de fire måneder er gået."
"Mig? Hvorfor i alverden vil du have mig til at bo hos dig i fire måneder?"
"Fordi jeg hader Noah," sagde han tørt. "Han er en infam, lille møgunge, og den bedste måde at  pisse møgunger af på er at stjæle deres yndlings legetøj."
"Og til gengæld forsvinder anarkisterne fra Lagina og overlader planeten til Noah og hans familie, når de fire måneder er gået?" Spurgte jeg.
"Netop." (Citat s. 72)

---

I "Skyggernes spil" rejser Kate med Noah til Caldera. Der starter hun sin træning, så de endelig kan finde frem til de kræfter som profetien fortæller hun har. Men det er som om, kræfterne lader vente på sig. Kate er frustreret og er ved at give op, men så bliver hun kidnappet af den onde Naphal, som er leder over anarkisterne. For at forlade Noahs hjemplanet, kræver han at Kate bliver hos ham i fire måneder. Fire måneder bliver dog til fire uger takket være Kates overtalelsesevner og da Kate får overtalt Noah, bliver det altså sådan. Hun flytter ind hos Naphal, men hun gruer for hvad der skal ske. Vil han torturere hende i al den tid hun er der? Lukke hende inde i en fangekælder? Det er dog slet ikke som hun havde troet, at være "kidnappet" af Naphal, og han virker faktisk meget flink. Pludselig opstår der følelser som Kate slet ikke havde set komme, og hun står i en værre situation end hun nogensinde havde regnet med...

---

Jeg kan faktisk bedre lide denne bog end den første. I den første bog virker Kate en lille smule bitter, hvor jeg meget bedre kan lide hende i denne. Hun er naturligt nysgerrig og det klæder hende at være lidt tøse-forelsket. Jeg kan rigtigt godt lide kemien imellem Kate og Naphal, som er meget bedre end den der imellem hende og Noah, hvilket man faktisk først rigtigt ser, når man sætter de to op imod hinanden. Der er lidt "Twilight"- Jacob og Edward-ish over det hele, og det kan jeg rigtigt godt lide. Så får jeg lidt af det, men samtidig en historie som er ordentlig skrevet, og det er fantastisk! Jeg elsker at Naphal har humor og at han er lidt en badboy! Jeg elsker badboys! Der er så mange ting som virkelig fungerer i denne bog, som bare gjorde det til en fed læseoplevelse. Det har dog taget mig det meste af en uge at komme igennem den, og jeg ved faktisk ikke hvorfor. Måske er jeg ikke altid så god til alt det med andre planeter og et helt nyt univers, men da jeg først kom ordentligt ind i det og da kærlighedshistorien for alvor trådte frem, blev jeg helt forelsket!

Fed historie! Jeg glæder mig til at læse den næste bog, og til at se hvad der sker med Kate, Noah og Naphal - for det er simpelthen bare så spændende! Bogen var både spændende og lidt romantisk, og det kan jeg altså godt lide. Jeg elsker den slags historier, hvor man hele tiden venter på at der sker et eller andet imellem hovedpersonerne. Åh, hvor er det altså spændende. Hvem ender hun mon sammen med?