onsdag den 23. marts 2016

Boganmeldelse - Blå nætter

                                        

Af: Cecilie Sund Kristensen
Forlag: Copenhagen Storytellers
Sidetal: 78
Original sprog: Dansk

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Copenhagen Storytellers, men alle meninger er selvfølgelig mine egne! 

---

Du er sublim
din fucking nar
når du giver mig den skyldfølelse 
du selv nægter at bære
Så fandens sikker
i din fremtræden
at jeg kun kan være din
i weekenden (Citat S. 64 fra digtet: Dumme Svin)

---

"Blå nætter" er en digtsamling om alle de ting som er upassende at sige højt, men som de fleste kender! Det er forelskelse, besættelse, håb og had i et hav af vidunderligt udførte digte. Det er smukke ord blandet med bandeord, klichéer og alt derimellem. 

---

Jeg er virkelig overrasket over denne her digtsamling! Jeg havde egentlig ikke regnet med så meget, selvom jeg kun har hørt godt om den, men jeg er så kræsen når det handler om digte! Jeg må indrømme at jeg virkelig er glad for at jeg gav den en chance, for hvor er den bare fantastisk! Alle de ting jeg aldrig har kunne få ned på papiret, stod pludselig foran mig! Forfatteren får virkelig ramt mine følelser med digtene, som godt kan virke lidt aggressive, hvis man ikke passer lidt på. Jeg synes dog det er helt perfekt aggressivt og vredt, og jeg elskede virkelig det hele! 



Et tak skal lyde til forfatteren for denne lille genistreg af en digtsamling! Den er virkelig et lille mesterværk som jeg kan læse igen og igen! Jeg kan virkelig anbefale den, også til dem som er lidt kræsne eller slet ikke er til digte! 

Bogen får 5 ud af 5 stjerner: *****


                                                        



1 kommentar: