Boganmeldelse - Lying Out Loud

Af: Kody Keplinger
Forlag: Hodder Children's Book
Sidetal: 359
Original sprog: Engelsk (bogen er også læst på engelsk)

---

I, Sonny Elizabeth Ardmore, do hereby confess that I am an excellent liar.
It was never something I aspired to be, but rather a talent that I couldn't avoid. It started with lies about my homewor - I could actually convince teachers that my dog ate it, with fake tears and everything if needed - and then I told lies about my family - my father was an international businessman, not a deadbeat thief who'd been tossed in jail when I was seven - and, eventually, I was lying about everything else, too. (Citat s. 1)

---

"Lying Out Loud" er en del af serien "Hamilton High" men bøgerne har som sådan intet med hinanden at gøre. I denne bog møder vi Sonny som er virkelig god til at lyve. Hun har nærmest gjort karriere i at lyve. Hun fortæller løgnhistorier i skolen hvis hun ikke har lavet lektier, på sit arbejde hvis hun ikke kommer til tiden og om sin far som sidder i fængsel, samt hvad der egentlig er sket som gør at hun sover hos veninden, Amy hver aften. Men da Sonny forelsker sig i den dreng som hun i starten ikke kan fordrage, og som oven i købet er vild med Amy, begynder hendes løgnhistorier langsomt at smuldre omkring hende. Nu er det op til hende, om hun vil begynde at fortælle sandheden og redde forholdet til veninden og sin store kærlighed.

---

Ihh, hvor er det bare en fantastisk bog! Jeg er så ked af at jeg faktisk er kommet igennem alle bøgerne i Hamilton High - serien, for de er virkelig fantastiske. Hvis du endnu ikke har læst dem, så kom i gang! Hvis du, ligesom mig, elsker en god high school- bog med masser af humor, kærlighed og drama på ungdomsmåden, så er de her bøger altså bare helt vidunderlige. De er fyldt med alt det gode som en perfekt ungdomsbog skal indeholde, og jeg kan slet ikke få armene ned over hvor meget jeg nød at læse bogen/bøgerne. Hamilton High bøgerne er nemme at læse, også selvom de er på engelsk, og de er simpelthen bare skønne. Jeg kan forestille mig at de er helt perfekte at have med på stranden eller i en parken, en varm sommerdag. Jeg kan ikke få nok, og denne bog var bestemt ligeså god som alle de andre! Yay!

Alle som elsker en god YA bog, vil elske Hamilton High-bøgerne og ikke mindst denne. Igen, jeg har svært ved at få armene ned! Jeg er forelsket i bøgerne, og ville ønske at alle havde læst dem, så vi kunne snakke om hvor gode de egentlig er! Jeg kan slet ikke få nok!