Boganmeldelse - A Midsummer's Nightmare (Hamilton High #3)

"That's what I mean."
I stared at him, shocked. "But...you loved that condo. Why would you move? Did you want a place closer to the lake or something?"
"No, it wasn't about the beach."
"Then why give up the condo? I asked. "If you're not going closer to the lake, there's no reason to live in Millerton."
"Well, I agree. But that's just it. I'm not living in Millerton." (Citat s. 18-19)

---

"A Midsummer's Nightmare" er fortællingen om den 18-årige pige, Whitley som skal være hos sin far hele sommeren. Det er en tradition at hun bruger sommeren hos ham, for hun ser ham ikke resten af året. Men denne sommer er alting forandret. Han er nemlig blevet forlovet, men ikke nok med det, så har hans forlovede også to børn, og til Whitleys rædsel, har hun været i seng med sin (næsten) stedbror, Nathan. Whitley har egentlig altid været ligeglad med alt omkring hende, og hun har et frygteligt rygte som noget af en slutty partypige. Det rygte får hun ligeså hurtigt i Hamilton, da hun drikker fuld til en fest og er sammen med en fyr, og billederne ender på nettet. Heldigvis møder hun den homoseksuelle fyr Harrison og de to bliver rigtigt gode venner. Samtidig begynder forholdet til Nathan at blive anderledes og hun begynder langsomt at kunne lide sin nye "familie"... men samtidig føler hun sig forladt af sin egen familie, da faren nærmest undgår hende og hendes mor ikke laver andet end at brokke sig over faren. Nu er Whitley nødt til at konfrontere dem begge, men da det endelig er ved at ske, er det måske allerede for sent...

---

Jeg elsker virkelig bøgerne i Hamilton High-serien. Det er jo egentlig ikke rigtigt en serie, for bøgerne kan sagtens læses hver for sig, men der er stadig nogle steder og nogle personer med, som man kan genkende fra de forrige bøger og det er altid sjovt. Jeg holdt utroligt meget af denne her bog. Den er velskrevet, underholdende og utroligt letlæselig, hvilket jeg især sætter pris på når jeg læser engelske bøger. Det er en rigtigt ungdomsbog, om at være ung, forelsket, forvirret og alt derimellem. Det er lige som den slags bøger skal være, og det er helt perfekt. Jeg kunne rigtigt godt lide personerne i bogen, også selvom Whitley starter med at være lidt en kælling, så er hun stadig en fed person. I det hele taget var det bare en rigtig god læseoplevelse. Måske ikke noget mesterværk med store ord og fraser, men derimod bare en rigtig fin historie som man har svært ved at stoppe med at læse, når man først er gået i gang.

Jeg må nok indrømme at jeg er lidt vild med sådan nogle teenage-high school-bøger! Åh hvor jeg elsker dem! Dramaet, forelskelserne, druk, sex, forældre! Alt det gode, som man forbinder med ungdommen. Det er altså bare god læsning! Denne bog var absolut en af de bedste af sin slags og jeg knuselsker alt ved Hamilton High bøgerne.