Boganmeldelse - Som stjernerne står (Losing it #1)

Af: Cora Carmack
Forlag: Lovebooks
Sidetal: 281
Original sprog: Engelsk "Losing it"

---

Den nye underviser stirrede på mig, selvom alle andre klappede, og han nok burde have vinket eller i det mindste smilet. Vores øjne mødtes og pludselig var jeg meget glad for, at jeg allerede havde stillet min kaffe fra mig. For den nye underviser var den mand, der havde ligget nøgen i min seng for kun otte timer siden. Garrick var min lærer. (Citat s. 64)

---

I "Som stjernerne står" møder vi Bliss Edwards som snart er færdig på college. Hun er lidt af en kontrolfreak og har styr på tingene. Det er da lige på alle andre områder end ét eneste. Hun er nemlig 22 år og stadigvæk jomfru. Det er ikke nemt og derfor beslutter hun sig for at få det overstået med et one-night-stand. Det går dog på ingen måde efter planen og hun ender med at springe fra i sidste øjeblik. Selvom det var pinligt, regner hun dog med at det ikke kan blive meget værre. Det er indtil hun finder ud af, at hendes one-night-stand, er hendes nye dramalærer.

---

Jeg elsker virkelig denne her bog. Den er sjov, sød og helt perfekt. Den er som jeg synes en rigtig god bog skal være. Hvor der er noget humor, kærlighed og alvor samtidig. Bliss er simpelthen en genial hovedperson, og det er nemt at sætte sig i hendes sted, hvor det godt kan blive en lille smule akavet sommetider. Det er ikke noget mesterværk med store ord og flotte sætninger, men derimod bare en rigtig fin historie som er let at læse og at sætte sig ind i. Der er lidt Bridget Jones over den, og det er slet ikke dårligt! I det hele taget synes jeg bare at denne her bog er rigtig fin og sød, og den sluttede alt, alt for hurtigt.

"Som stjernerne står" er en perfekt lille bog fyldt med kærlighed og humor. Du må simpelthen ikke gå glip af den. Selvom den ikke er noget stort mesterværk, er den bare fantastisk ligesom den er. Læs den før din veninde!