mandag den 18. april 2016

Dewey's 24 Hour Readathon #2 - Forberedelserne


For et halvt år siden, deltog jeg i mit første Readathon. Nu er jeg klar til endnu en omgang og jeg glæder mig helt vildt! 

Som de fleste ved, er Readathon en halvårig begivenhed, hvor man bruger 24 timer på at læse så meget som overhovedet muligt. Man bestemmer selvfølgelig selv hvor meget man vil gøre ud af det, og om man vil være vågen hele natten, men det er klart sjovest, hvis man går rigtigt meget op i det, og læser indtil øjnene ikke kan være åbne længere. Endnu engang skal jeg holde Readathon med min dejlige kone, Julie og vi skal nok få et fantastisk læsedøgn. Det gode ved at læse med sin kone, er at vi kender hinandens læsevaner og er vant til at læse sammen, så den ikke går over i tøsesnak eller sladder. Det skal nok blive godt!

Denne gang er jeg faktisk sikker på at jeg har valgt for få bøger, men så er det godt at vi har en kæmpe stor bogreol fyldt med bøger jeg endnu ikke har læst, så jeg må lede hvis jeg løber tør for bøger! Den første bog jeg vil læse er "Calendar Girl 1". Julie har vundet den i en konkurrence, og jeg har længe ville læse den, så den står øverst på listen. Jeg har kun læst kort hvad den handler om, men der har været så meget snak om den, at jeg bare må se hvad det hele handler om. Derefter vil jeg slappe af med en lille digtsamling af Maja Petrea Fox som hedder "Åben". Jeg følger hende på Instagram og hun virker tilpas mærkelig til, at det muligvis lige er noget for mig. Jeg er i hvert fald rigtigt spændt på at læse hendes digte. Når den er læst, vil jeg starte på "Hjertet er 1 organ" af Sarah Engell, som jeg gav Julie i fødselsdagsgave (signeret og det hele. Intet er for fint til min kone!) og som jeg selv har været rigtigt spændt på at læse. Jeg har dog ventet, fordi jeg har lovet Julie at hun måtte læse den først (det er altid mig som læser bøgerne først, så nu må det være hendes tur bare den ene gang!) Til sidst vil jeg læse "Arangutang" af Sanne Munk Jensen. Jeg har ingen anelse om hvad den handler om, men jeg tænkte at den var nogenlunde nem at komme igennem, og den stod og kiggede på mig på bogreolen! Det er min lille Readathon-bunke for denne gang. Hvis jeg kommer til at mange læsestof, skal jeg nok finde ud af det. Jeg har lidt bøger rundt omkring, som jeg gerne vil have læst, så mon ikke det går? Det bliver til 1095 sider hvis jeg læser alle bøgerne i min bunke, og det er jo faktisk ret fint. 

Sidste gang, havde vi besluttet os for at køre den sunde linje til Readathon. Det gør vi altså ikke denne gang. Bordet vil blive fyldt med lækkerier og en masse kaffe! Jeg ved endnu ikke hvad det bliver, men jeg vil i hvert fald have Babybel ost! Yndlings ost!! Resten finder vi nok ud af på dagen. Det skal i hvert fald nok blive godt, og jeg får giga sukkerchok i løbet af aftenen. Hurra.

Er du interesseret i at deltage i Readathon, så er det på lørdag d. 23. april fra klokken 14:00. Du kan læse mere om det HER ! Jeg laver selvfølgelig et blogindlæg som jeg skriver på løbende i løbet af læsedøgnet. Der kommer opdateringer på min Facebookside (Lunas kaffekrog) samt Instagram (@lunaskaffekrog) hvor du også kan følge med. 

Skal du også være med? Har du styr på din Readathon-bunke? 



3 kommentarer:

  1. Om jeg skal være med er endnu ikke besluttet. Vi får nemlig gæster hele lørdag - og hvis regnen holder sig væk, er der en køkkenhave der gerne skulle have den sidste tur. Måske det bare bliver lidt on/off.
    Men jeg glæder mig i hvert fald til at følge med hos dig og de andre!

    /Www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Det lyder som et hyggeligt læsedøgn hjemme hos jer :-). Min datter og jeg skal bestemt heller ikke gå ned på lækkerier, så har lovet at hun må være med til at bestemme det meste af det, som vi skal have købt ind til Readathon. Det bliver så skønt et døgn fyldt med en masse skøn litteratur. Ser frem til at følge med hos jer :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder som om, I kun kan få et skønt læsedøgn. Jeg er desuden sikker på, at "Calendar Girl 1" vil være helt perfekt læsning til readathon :)

    SvarSlet