tirsdag den 26. april 2016

Efter readathon #2


Som de fleste ved, var der readathon i weekenden og jeg deltog for anden gang. I dette indlæg vil jeg fortælle lidt om min oplevelse!

Jeg vågnede klokken 07:00 om morgenen og var helt vildt spændt. Jeg vækkede min stakkels kone, som ellers godt kunne have sovet videre. Men jeg kunne simpelthen ikke være alene med det. Jeg glædede mig bare så meget til readathon. Heldigvis havde vi ikke handlet, så vi brugte det meste af formiddagen på at handle og gøre klar. Vi fik købt vidunderligt mange snacks: chips, bolsjer, småkager, slik, chokolade, flødeskumskager og BABYBEL (!!!) og energidrik til Julie, samt ingredienser til hjemmelavet pizza til aftensmaden. Da klokken endelig blev 14:00 sad vi parat med det hele, inklusiv kaffe og bøger. 

Jeg havde lidt en sløv start, for der var gået nogle dage hvor jeg ikke rigtigt kunne tage mig sammen til at læse, og jeg havde faktisk ikke helt lyst til at læse da vi startede. Jeg havde mere lyst til at spise de lækre sager og sladre med konen. Men jeg tog mig sammen og så begyndte det faktisk at gå helt fint. Vi valgte at holde en kort pause hver gang der var gået en time, på den måde fik vi også lige snakket lidt sammen, så det var mere socialt, og samtidig var der tid til at tjekke de sociale medier. For readathon er virkelig ikke bare en masse nørder som sidder og læser (kun) men også en social ting hvor os nørder, deler læseoplevelserne med hinanden og ikke mindst hepper på hinanden. Det er bare rigtigt, rigtigt hyggeligt. Endnu engang var jeg overvældet over hvor mange der var med til readathon, og hvor mange der valgte at følge med på min blog og mine opdateringer. Da klokken blev aftensmadstid, spiste vi (næsten) hjemmelavet pizza og fortsatte derefter med læsningen. Jeg kunne godt mærke at mine øjne begyndte at blive tunge ved 21:00-tiden, men jeg fortsatte alligevel indtil jeg var færdig med den bog jeg var i gang med. Vi gav op ved 23:00-tiden dog. Vi går normalt i seng klokken 21:30 (oldinger... I know) fordi Julie skal op klokken 05:00 om morgenen, for at nå på arbejde, så vi var godt trætte på det tidspunkt. Jeg snakkede i søvne hele natten, og så stod vi op igen klokken 08:00. Efter at have drukket morgenkaffe og tjekket alle de sociale medier igen, gik vi atter i gang med læsningen. Jeg var både ked af det og lettet da readathon sluttede klokken 14:00. Jeg elsker virkelig readathon, men jeg tror det er godt det kun er der én gang hvert halve år. Det er hårdt arbejde at læse i 24 timer og der går nogle dage derefter (i hvert fald for mig) hvor man må have en læsepause. 

Jeg har ikke læst en eneste bog siden, men jeg er ved at være klar igen! Det blev i alt til 4 læste bøger (som var hele min læsebunke) og 1095 sider. Jeg er rigtigt godt tilfreds, og alle bøgerne var faktisk ret gode! 

Jeg havde endnu et fantastisk readathon og 24 fantastiske læsetimer. Skal du være med næste gang? Hvis du endnu ikke har prøvet det, kan jeg kun anbefale det. Det er en vidunderlig begivenhed, og man læser slet ikke alene, selvom man måske bor selv. 

Jeg glæder mig allerede til næste gang!

    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar