lørdag den 23. april 2016

Readathon #2 - Mit læsedøgn (opdateres løbende det næste døgn!)



13:46:

Så er der ikke mange minutter til endnu et readathon og jeg kan slet, slet ikke vente. Bøgerne er klar til at blive læst, slikket, chipsene, chokoladen, bolsjerne, kagerne, kaffen, energidrikken... og ikke mindst: BABYBEL(erne)(som jeg har glemt på dette billede.. Say whaaaat?) er helt parat til at blive spist og give mig sukkerchok på den onde måde. Jeg glæder mig helt vildt og sidder spændt og venter (og forsøger at lade være med at æde...) Skal du være med? Nu vil jeg bruge det sidste kvarter på at blive enig med min kone om hvad vi skal lytte til imens vi læser. Pejs? Spamusik? Regnvejr? Nu må vi se. Vi er totalt klar!


Bemærk den lækre Babybel (Ja, det er den vigtigste del af dette readathon!)

19:22:

Så blev jeg færdig med den første bog i læsebunken, nemlig "Calendar Girl #1" af Audrey Carlan. Det var en rigtig fin bog (dog med absurde mængder sex, men det kunne jeg vel egentlig have sagt mig selv, hvis jeg nu havde taget mig sammen til at læse bagsideteksten ordentligt?!) Jeg tror faktisk jeg har læst ordet "pik" mere end 50 gange... Det er lige lovligt meget for sådan en lesbisk kvinde som mig. Men om ikke andet, kunne jeg rigtigt godt lide hovedpersonen og jeg synes faktisk at selve idéen er rigtig god, samt fortællingen om de forskellige mænd hun møder hver måned. Jeg er dog ikke meget for det der erotiske litteratur og vil meget hellere have blid, uskyld sex når jeg læser bøger. Jeg har givet bogen 4 stjerner på Goodreads, men vil nok sige 3 en halv i virkeligheden. Den var god, bevares... men der var bare lidt for meget sex til min smag.



                   

Julie lavede lækker pizza til aftensmad (næsten hjemmelavet...) og det smagte fantastisk! Tidligere fik vi en flødeskumskage som smagte godt, men gav mig både kvalme og andre spændende maveproblemer, så jeg ved ikke om den var det værd. Om ikke andet, går vi i hvert fald ikke ned på mad. Nu vil jeg holde en lille pause og derefter gå i gang med "Åben" som er en digtsamling af Maja Petrea Fox.


20:35:

Så blev jeg færdig med "Åben" som er en lækker digtsamling af Maja Petrea Fox (som jeg faktisk også følger på Instagram OG Snappen...Stalker much?) Digtsamlingen er præcis som jeg havde regnet med, efter at have fulgt med i hendes liv. Den er fyldt med druk, tømmermænd, storbylarm og alt derimellem. Jeg synes virkelig det er en god samling og jeg fik den jo læst forholdvis hurtigt, men dog langsomt nok til at jeg kunne sætte mig ordentligt ind i de skrevne ord. Jeg tror jeg vil læse den igen på et tidspunkt hvor jeg er lidt mere i humør til den slags, men alt i alt er det en rigtig fantastisk digtsamling som jeg nød at læse. Nu er jeg lidt træt og vil drikke et glas cola og måske en kop kaffe, inden jeg begynder på "Arangutang" af Sanne Munk Jensen. 


22:56:

Så blev jeg færdig med bog nummer 3! (WOOP!) og jeg er ved at være rigtigt godt træt. Om ikke andet får "Arangutang" 5 stjerner af mig, fordi det bare er en rigtig hyggelig ungdomsbog som jeg tror de fleste kan lide. Man lærer ikke noget stort og vildt, en eller anden lektie om livet, men den er bare lige til og en rigtigt god og sjov fortælling. Jeg grinte højt flere gange da jeg læste (Hvad er det for noget kød?... man skulle nok have været der!) I bedste Sanne Munk Jensen - stil er den bare sød, sjov og charmerende. Nu er det vidst på tide for mig og min søde kone at få noget søvn. Men vi vender tilbage i morgen tidlig med helt ny energi, hvor jeg skal læse min sidste bog fra læsebunken: "Hjertet er 1 organ" af Sarah Engell, som jeg virkelig har glædet mig til! Sov godt alle jer lækre readathoners! Vi ses i morgen! 



08:42:

Det er morgen! Efter en nat fyldt med fucked up mærkelige drømme (Julie vækkede mig flere gange, fordi jeg snakkede i søvne, jeg er sikker på at det er alle de bogeventyr jeg har været på...) er jeg nu klar til endnu en dag med læsning. Om lidt starter jeg på "Hjertet er 1 organ" af Sarah Engell, som også er den sidste bog i min læsebunke. Mon ikke jeg kan nå at blive færdig med den? Der er kaffe på kanden og der bliver tømt kattebakke i baggrunden, mon ikke det bliver en fantastisk dag? Har du været oppe hele natten, eller måtte du også give op på et tidspunkt? Jeg håber I er klar på nye læseeventyr i dag!



12:45: 

Jeg er netop blevet færdig med "Hjertet er 1 organ" af Sarah Engell, som jeg gav Julie i fødselsdagsgave (the perks of being to bogelskere i samme hjem!) og den var virkelig fantastisk! Ligesom Julie, tror jeg at jeg vil skrive en længere anmeldelse af den snart, for det fortjener den virkelig. Jeg synes ligesom heller ikke rigtigt, at jeg er færdig med den endnu. Jeg kan dog afsløre at jeg knuselskede den og at den får 5 stjerner ud af 5, helt uden tvivl! Den er virkelig gennemtænkt og selvom jeg hader matematik, elskede jeg det i denne bog! Den er bare så vigtig og med så vigtige emner som der endelig kommer fokus på! Godt gået, Sarah Engell!

Nu har jeg faktisk ikke mere læsestof i min readathon-bunke, og jeg er faktisk også helt kuldret af at læse, så jeg vil stoppe for denne gang. Julie kæmper med den sidste digtsamling i hendes bunke, men så er hun vidst også færdig. Det har været en fortryllende oplevelse endnu engang, og jeg kan kun sige at jeg virkelig elsker readathón. Jeg skal helt sikkert være med igen næste gang! Tak til alle jer som har fulgt med i min læsning undervejs, og til alle jer som jeg har fulgt. Det har været fantastisk og virkelig sjovt at følge med. Jeg har ikke fået skrevet én eneste kommentar til jer, men jeg har altså læst jeres blogs, jeres Instagram og alt det andet. Nu vil jeg drikke en ekstra stor kop kaffe og gå en dejlig tur i det gode vejr (hov...  hvor blev det af?) i det... trælse vejr. Om ikke andet skal det blive godt at få strukket benene lidt. Tak for denne gang alle sammen. 

Det blev i alt til:
4 bøger
1095 sider 

Tak for et fantastisk readathon <3











10 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud! :) og hvor er det skønt, at læsedøgnet endelig er gået i gang.
    Jeg glæder mig til at følge med :)

    SvarSlet
  2. Åh, alle de snacks! Det er næsten helt unfair at kigge på :'D God fornøjelse med læseriet!

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig bogstak! Den kunne jeg godt have hoppet ombord i! <3

    SvarSlet
  4. Åh, pizza.... Rester fra gårsdagens konfirmation var sagen her, hvilket er ok... Men det er jo ikke pizza!

    Det lyder virkelig til at I to hygger jer - dejligt! <3

    SvarSlet
  5. Hvor ser det lækkert ud! Jeg håber der er lidt mindre 'pik' i din næste bog :D

    SvarSlet
  6. "jeg har læst ordet "pik" mere end 50 gange... Det er lige lovligt meget for sådan en lesbisk kvinde som mig" Haha, hvor er det godt! :P Det kunne faktisk være sjovt at tælle, hvor mange gange "pik" bliver brugt i løbet af bogen :P

    SvarSlet
  7. Øv, kagen ser ellers god ud! :P

    SvarSlet
  8. The english google translation reads a little funny, but it looks like you're having a good readathon. That cake looks delicious though! It's a shame it gave you a sore tummy. Enjoy the rest of the Readathon. Just over 12 Hours to go!!! #TeamRogue

    SvarSlet
  9. Det ser ud til, at I har hygget jer rigtig meget! Jeg vil også så gerne snart læse resten af 'Calendar Girl' :D

    SvarSlet
  10. Det ser ud til, at du har haft et dejligt læsedøgn! Og så er jeg jo slet ikke misundelig på dine Baby Bel.........

    /Www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet