Boganmeldelse - Stop dig selv, Tobias!

Denne bog er ikke udgivet endnu, men udgivelsesdatoen er den 31. juli !

---

Drenge har tissemænd. Eller nej, drengebørn har tissemænd. Store drenge, altså teenagere har en pik. Der er en meget stor forskel på at have en tissemand og en pik. For ikke at sige kæmpestor!

Den forklaring skal nok komme lidt senere!

Drenge har altså en pik. Det er skide smart! Så kan vi nemlig stå op og tisse helt uden problemer. Næsten... (Citat s. 21)

---

"Stop dig selv, Tobias!" handler om den 13-årige dreng, Tobias, og hans problemer. Det er nemlig ikke spor nemt at være en 13-årig dreng. Ikke nok med at man kæmper imod bremsespor i underbuksen og ståpik på de mest pinlige tidspunkter, så er det heller ikke nemt. når man er forelsket i den smukkeste pige i verden! Denne bog indeholder alle pinlighederne og alle de ting, som Tobias kæmper med og det er både sjovt og frygteligt at være en del af.

---

Jeg ELSKEDE Marks første bog om den homoseksuelle Nikolaj og alle hans problemer. Den var på alle måde vidunderlig og hamrende sjov. Derfor må jeg indrømme at jeg var lidt betænkelig ved denne bog. Kunne han gøre det ligeså godt denne gang? Ville det minde for meget om den anden bog? Nu har jeg lært, at Mark Liebst er en fantastisk forfatter, for "Stop dig selv, Tobias" er intet mindre end genial. Jeg ville have elsket at læse den, da jeg var 13 år gammel, og jeg elskede at læse den nu, som 27-årig! Den kan nemlig læses og nydes (og krampegrines) af alle. Den er sjov, pinlig, hyggelig, sød, spændende og frygtelig på samme tid. Man er sommetider nødt til at holde vejret lidt, fordi man bare godt kan mærke at det bliver liiiidt for pinligt eller ydmygende, men det er bare vidunderligt, at man kan leve sig så meget ind i historien!

Som jeg også skrev om "Nikolaj" så er det jo ikke et litterært mesterværk med tunge ord og smukke fraser, men derimod er det bare en rigtig god historie. Forfatteren har skabt et lille mesterværk på sin egen måde, og det synes jeg bare er rigtigt, rigtigt fantastisk! Jeg knuselsker den stakkels, uheldige Tobias og hele hans verden!

---