onsdag den 8. juni 2016

Boganmeldelse - Færgen

                                   

Af: Mats Strandberg
Forlag: Modtryk
Sidetal: 474
Original sprog: Svensk "FÄRJAN"

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Modtryk, men alle meninger er selvfølgelig mine egne! 

---

"Jeg havde aldrig turdet håbe på nogen som dig," siger Adam. "Hvis du hjælper mig, kan vi skabe en ny verdensorden i nat. Vi kan blive en stolt race igen. Gå med rank ryg og hovedet højt gennem asken." 
"Hvad skal jeg gøre?" Siger Dan uden at tøve. (Citat S. 237)

---

"Færgen" handler om en håndfuld mennesker på færgen fra Sverige til Finland. I bogen følger vi en masse forskellige personer og deres historie. Men samtidig truer noget ondt på skibet, og det gør at disse forskellige personer mødes og kæmper på kryds og tværs. Hvad er det egentlig der foregår på færgen? Hvad er det som smitter dem allesammen og gør dem sindssyge? Og er der en vej væk derfra overhovedet?

---

Jeg elskede virkelig denne her bog! Den er spændende fra start til slut og jeg elskede at følge med i de forskellige personers fortællinger! Jeg elsker hvordan de ser hinanden udefra, men at man også følger dem med egne øjne og oplevelser! Det er bare super fedt skrevet! I det hele taget er bogen meget velskrevet og der er ret meget Stephen King over den, hvilket jeg elsker! Jeg er kæmpe Stephen King fan! Jeg elskede hele idéen og handlingen på færgen! Det er bare en rigtig god historie! 

Altså, jeg kan jo blive ved med at rose bogen, for det fortjener den! Den er virkelig fantastisk og jeg fandt da også et par personer at holde med! Læs denne bog, hvis du er til Stephen King, men vil prøve noget nyt! Den er det hele værd!!! 

Bogen får 5 ud af 5 stjerner: *****


Ingen kommentarer:

Send en kommentar