Boganmeldelse - Ilttyv #2 (Under sløret)

Sidetal: 341

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Jeg har altid troet, at jeg ville dø i et slagsmål. At et slag i bokseringen ville blive mit endeligt. Men nu, hvor jeg falder gennem luften, er det min kamp mod Marton, der har givet mig dødsstødet.
(Citat s. 9)

---

"Under sløret" starter der hvor den første bog i Ilttyv-serien sluttede. Den onde Marton har skubbet Troy og Jana ned igennem sløret, og alle tror at de er døde af faldet. Shay (Troys søster) vil have hævn og planlægger på alle mulige måder, at få Marton ned med nakken og i fængsel. Det er dog ikke ligeså let som hun havde regnet med, og det virker hele tiden som om at Marton ved hvad hun har gang i. I mellemtiden er Troy og Jana altså ikke døde og langsomt opdager de en verden under sløret, som de slet ikke havde regnet med at finde.

---

Der er nogle småfejl i bogen som der skal rettes op på (nogle manglende ord og navne som er forkerte!) men ellers så ELSKEDE jeg denne bog, ligeså meget som jeg elskede den første bog. Nicole forstår virkelig at skabe en helt ny verden! Jeg er simpelthen så vild med hele det her univers og det er så godt beskrevet, at det står helt klart i mit hoved når jeg læser bøgerne. Jeg tænker at det er et rigtigt godt sted at starte, hvis man ikke er vant til at læse den slags dystopi-ish-historier. Det er nemlig ikke super kompliceret og samtidig helt anderledes end den verden vi kender. Jeg vil så gerne vide hvad der kommer til at ske med Troy og Shay! Det er virkelig spændende, og slet ikke til at regne ud!

Jeg er virkelig glad for at jeg tog mig sammen til at læse den første bog i serien, for jeg var noget skeptisk i starten. Men de her bøger er jo faktisk ret fantastiske og jeg vil anbefale dem til alle som godt kan have det lidt svært med sådan nogle dystopiagtige bøger og lidt mørke og triste universer. Ilttyv-bøgerne er simpelthen så gode, at alle bør give dem en chance!

---