Boganmeldelse - Populær - en selvbiografi (Vintage-visdom til moderne piger)

Af: Maya Van Wagenen
Sidetal: 287
Original sprog: Engelsk "Popular: Vintage wisdom for a modern geek"

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Maya er ikke særligt populær på sin skole. Faktisk er hun nærmest helt i bunden af popularitetsskalaen. Det har egentlig aldrig været et særligt stort problem for hende, men da et nyt skoleår begynder, beslutter hun sig for at lave et forsøg. Ved hjælp af den gamle bog "Betty Cornell's Teen-Age Popularity Guide", en gammel bog fra 1951, forsøger hun at blive mere populær på sin skole. Rådene i bogen er dog vanvittigt forældede og det er ikke ligefrem fordi de hjælper Maya... men måske hjælper de lidt alligevel? Om ikke andet, kan det være at alle kan lære noget af den kloge Betty Cornell.

---

Jeg ELSKER denne her bog! Den er virkelig, virkelig fantastisk og vanvittigt sjov. Jeg tog mig selv i at småfnise flere gange, imens jeg læste i den. Samtidig er det bare en rigtigt skøn fortælling, og man kan ikke andet end at blive ved med at læse, når man først er gået i gang. Man skal jo vide om hun rent faktisk ender med at blive mere populær! Jeg elsker idéen med at bruge gode råd fra 1950'erne som et forsøg, og at hun rent faktisk gør det, selvom det både gør ondt og er frygteligt pinligt. Bogen er godt skrevet og den fanger fra start til slut. Jeg ville ønske der var flere af den slags bøger, for den er virkelig god! Jeg har faktisk lidt svært ved at få armene ned!

Jeg anbefaler denne bog til alle jer tøser derude (eller mænd, som har en tøs indeni!), for det er en rigtigt tøsebog! Den er fyldt med vidunderligheder, tøseproblemer og humor! Jeg kan slet, slet ikke få nok. Jeg overvejer allerede at læse den igen, for jeg synes ikke rigtigt jeg er færdig med Maya. Fantastisk bog! Luna er glad!

---