fredag den 10. juni 2016

Den rejsende bog - Alkymisten


"Alkymisten"
Af: Paulo Coelho
Forlag: Bazar
Sidetal: 191
Original sprog: Portugisisk "O Alquimista"

---

Jeg har fået fint besøg af den rejsende bog og det er jo ganske fantastisk! Simone fra Boghjørnet har sendt bogen ud i landet, og så ender den altså hos forskellige bogbloggere og bogpersoner, som selvfølgelig skal læse og sætte sit eget præg på bogen. Jeg har fået bogen tilsendt fra Caroline fra Mit Bogunivers og det er en store ære at få lov til at være med!


Jeg har ikke tænkt mig at lave en boganmeldelse som jeg normalt ville gøre, eller jo lidt, men den bliver altså lidt anderledes denne gang. Jeg har ikke tænkt mig at fortælle hvad bogen handler om, da jeg synes det er lidt en spoiler for dem som ikke har haft bogen hos sig endnu.  


"Alkymisten" er, efter min mening, en rigtig fin bog med et rigtigt godt budskab (flere gode budskaber faktisk) og man sidder med en rigtig fin følelse i maven, når man er færdig med bogen. Jeg synes i hvert fald at den er rigtigt god, og jeg tror at jeg læste den på det helt rigtige tidspunkt i mit liv, for det tror jeg faktisk er vigtigt. Man skal være klar! Samtidig var det en fantastisk oplevelse, at læse og se alle de andre personers overstregninger, kommentarer og små tegninger. Det gør altså bare hele læseoplevelsen til noget ganske særligt! Jeg nød at få lov til at sætte mit eget præg på bogen, med små beskeder, tegninger og klistermærker. Det er altså bare rigtigt hyggeligt.


Det har i det hele taget, været en rigtig fin oplevelse at have besøg af "Alkymisten" (den rejsende bog) og nu sender jeg den snart videre (den kommer ikke så langt, for jeg sender den videre til min søde kone Julie The Book Cat - og jeg glæder mig til at se hvad hun synes om den!) Jeg synes at alle bør læse denne her bog, men på det helt rigtige tidspunkt i deres liv (og det ved jeg desværre ikke hvornår er!) Det er vigtigt.


Bogen får 4 ud af 5 stjerner: ****




1 kommentar:

  1. Hvor er jeg glad for, du nød at have bogen på besøg :)

    SvarSlet