lørdag den 30. juli 2016

Boganmeldelse - Stalker

                                   

Af: Michella Rasmussen
Forlag: Tellerup
Sidetal: 214
Original sprog: dansk 

---

Julie sidder ved bordet overfor mit. Herfra kan jeg se på hende uden nogen lægger mærke til det. 
Det er det bedste jeg ved. Jeg har fundet en perfekt plads i klassen med direkte udsyn til Julies bord. Efter skole cykler jeg tit en omvej hjem forbi hendes hus, og når jeg nærmer mig, holder jeg vejret og håber på at se et glimt af hende. (Citat S. 5)

---

"Stalker" er fortællingen om gymnasiepigen Julie som får et brev fra en mystisk fremmed. Et kærligheds brev! Hurtigt tager brevene dog en ubehagelig drejning, og samtidig begynder der at ske mærkelige ting omkring Julie. I starten er det bare et par småting som mangler, men det udvikler sig til større og værre ting. På kort tid lykkes det stalkeren at ødelægge Julie selv, men også hendes sociale liv. Veninderne vil ikke snakke med hende mere og Lasse, den sødeste fyr, er pludselig sur på hende! Samtidig har Julie det svært derhjemme, efter en ulykke som har gjort at hun ikke længere kan ride. Hendes forældre lægger ikke mærke til hende, for de har en anden kæledægge: Cecilia, Julies lillesøster og familiens funklende ridestjerne! 
Julie er pludselig helt fortabt. Bliver familien aldrig den samme igen? Og hvem er den mystiske stalker som lurer i mørket?

---

Denne her bog er sindssygt spændende! Jeg elsker hele idéen med en uhyggelig (men romantisk) stalkertype, som ingen ved hvem er! Hele mysteriet i at han er helt tæt på, men alligevel så langt væk! Det er bare så fedt! Virkelig spændende bog, fra start til slut! Jeg er meget begejstret! 
Der er selvfølgelig nogle småting som kunne være bedre. For eksempel synes jeg virkelig ikke at de opfører sig som om de er så gamle, som de skal forestille at være. Jeg kan ikke sætte ord på hvorfor, der er bare et eller andet! 
Men når det så er sagt, så synes jeg at bogen er ret så fantastisk og dejligt let at læse! Den passede fantastisk til det regnvejr vi har fået i dag og jeg nød den i fulde drag! 

Selvom bogen har et par småfejl, så synes jeg altså at den er rigtigt god og rigtigt godt skrevet! Spænding fra start til slut! En rigtig creepy bog! Ligesom jeg bedst kan lide dem! 

---

Bogen får 4 ud af 5 stjerner: ****






4 kommentarer:

  1. Jeg overvejer virkelig om jeg skulle give den en chance, selv om det normalt slet ikke er min type bog.

    Louise - www.trillebog.wordpress.com

    SvarSlet
  2. Den lyder rigtig god og rigtig creepy :D

    SvarSlet
  3. Den lyder rigtig god og rigtig creepy :D

    SvarSlet
  4. Jeg er glad for, at det ikke kun er mig, der syntes at de opførte sig lidt for barnligt i forhold til alderen :D

    SvarSlet