Boganmeldelse - Skyggernes bog (Dæmonherskerens arving #1)

"Tror du det var Catherine som flyttede min bog i går aftes?"
"Måske." Det lød som om han skulle til at sige noget mere, men i sidste øjeblik tav han.
"Jamen, hvordan vil du ellers forklare at bogen landede på gulvet igen når jeg netop havde sørget for at lægge den helt ind mod væggen?"
"Jeg ved det ikke, Ally." Jay rystede let på hovedet og så væk.
Det virkede som om han ikke ville tale om det. (Citat s. 58)

---

"Skyggernes bog" er historien om Ally på 17 år, som tager på kostskolen Larchwood, da hendes mor har fået et nyt job, som indebærer at hun skal rejse meget. Der går ikke langt tid før det går op for Ally at der forgår noget uhyggeligt og ganske særligt på kostskolen. Først da hun finder et hemmeligt rum i den ruinen af den gamle kirke, derefter da hun begynder at drømme om den gamle frue, Catherine Larchin og ikke mindst da hun bliver indviet i "kredsen" som leder efter noget helt specielt. Der er masser af hemmeligheder og mystiske ting på Larchwood, og langsomt begynder det også at blive farligt, men Ally er nysgerrig...

---

For fanden, hvor er denne her bog altså bare vanvittigt spændende! Og jeg kan kun forestille mig at den næste bliver endnu mere spændende. Jeg læste bogen på et par timer, efter en rigtig dårlig start på dagen, og nu er jeg i meget bedre humør. Den var simpelthen bare så god! Jeg kunne slet ikke stoppe med at læse, da jeg først var begyndt. Man sidder hele tiden og venter på at der skal ske et eller andet, uden at vide hvad det er. Det elsker jeg! Jeg havde egentlig ikke forventet så meget, for jeg havde kun kort læst bagsideteksten og jeg har faktisk ikke læst nogle anmeldelser af bogen, fordi jeg vidste at jeg ville læse den på et tidspunkt. Men nøj! Hvor blev jeg overrasket! Jeg er virkelig begejstret!

Forfatteren har virkelig begået en lille genistreg med denne her bog, og det ville overraske mig meget, hvis den næste i rækken er dårlig. Historien er jo kun lige begyndt, og hvor er det altså bare spændende! Nu skal jeg bare spare sammen til at købe 2'eren, for den må jeg bare læse! Fantastisk bog!

---