Boganmeldelse - Fans af det umulige liv

Af: Kate Scelsa
Sidetal: 362
Original sprog: Engelsk "Fans of the Impossible Life"

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

To uger inde i skoleåret besluttede Peter, a jeg ikke skulle slippe af sted med ikke at tale med nogen.
Jeg havde siddet på hans kontor i frokostpausen hver dag. Daves madpakke balancerede på skitseblokken på mine knæ, mens jeg for eksempel kiggede i en kunstbog fra biblioteket. Det var det bedste tidspunkt på dagen. Jeg blev kun afbrudt, når en af de andre prøvede at få Peters opmærksomhed med en stil eller en opgave som undskyldning. (Citat s. 36)

---

"Fans af det umulige liv" er fortællingen om de 3 venner: Mira, Jeremy og Sebby, og deres eventyr sammen og hver for sig. Mira har haft det svært. Med en depression som kommer og går når den har lyst, er det ikke altid nemt at være hende. Slet ikke når hendes forældre synes de skal blande sig i alt hvad hun gør og spiser. Jeremy er den stille type som aldrig rigtigt har haft nogle venner, men da han bliver tvunget til at starte en kunstklub på skolen, får han endelig de venner han altid har drømt om. Sebby er Miras bøsseven som altid virker glad og sprudlende... men måske gemmer der sig noget mørkere indeni ham? I bogen følger vi de 3 venner og deres måde at leve livet på. Deres hemmeligheder. Deres ønsker. Deres håb for fremtiden. Det er både sjovt, trist og helt vildt spændende.

---

Jeg elskede virkelig denne her bog! Selvom slutningen ikke rigtigt gav mig noget at arbejde med, så elskede jeg resten af bogen, og det er nok til at trække den op. Jeg ville nu heller ikke selv havde anet hvad den ellers skulle slutte med, så måske giver det alligevel mening? Man kommer virkelig til at holde af alle personerne, og jeg føler også at man lærer dem rigtigt godt at kende. Jeg er vild med at der er alle slags mennesker og forhold med. Både bøsser, lesbiske og heteroer. Det gør mig altid glad, når der er lidt af det hele - og når det giver mening for historien! Jeg er vild med vennernes forhold til hinanden, og jeg synes på en eller anden måde, at den minder ret meget om "Fordelene ved at være en bænkevarmer" - som jeg virkelig også godt kunne lide. Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg så godt kan lide den, men jeg synes den er rigtigt godt fortalt, og jeg elsker de forskellige personer, uden der som sådan er et rigtigt plot. Men jeg synes faktisk ikke det mangler.

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle give bogen 4 eller 5 stjerner, fordi jeg ikke rigtigt fattede slutningen. Men nu er jeg altså kommet frem til, at det ikke kunne være anderledes. Så bogen får altså fuld plade fra mig, for det er virkelig en fantastisk historie! Jeg kunne helt sikkert godt finde på at læse den igen!

---