fredag den 23. september 2016

Boganmeldelse - Ravnenes hvisken (Ravnenes hvisken #1)

Af: Malene Sølvsten
Sidetal: 707

---

Jeg forsøgte at holde mig for mig selv resten af dagen, men Mathias og Luna var hele tiden i nærheden af mig. De gav ikke op, og de lod ikke til at blive trætte af mine enstavelsessvar.
Da jeg endelig trådte ud af gymnasiet, sad Monster og ventede på mig på parkeringspladsen. Mathias og Luna, der gik lige i hælene på mig og snakkede, stoppede op, da de så den enorme hund. "Hold da kæft," udbrød Mathias. (Citat s. 25)

---

I "Ravnenes hvisken" møder vi Anne som går i gymnasiet. Hun er ikke særligt køn og bestemt heller ikke særligt vellidt. Hun er mest kendt i byen for at have brændt sin plejefamilies hus  ned og have tævet en fyr med et bat, for derefter at bruge længere tid i et ungdomsfængsel. Men Anne er ikke som alle andre, hun kan nemlig se hændelser fra fortiden. Pludselig begynder der at ske underlige mord i byen. Alle sammen på rødhårede piger med underlige runetegn på kroppen, og Anne bliver på mystisk vis trukket ind i en verden hun aldrig nogensinde har kendt til. Da den sprudlende Luna starter i Annes klasse sammen med Mathias, og den mystiske Varnar også vil være i nærheden at Anne, begynder der nemlig at ske flere og flere mærkelige ting. Hvem er venner? Hvem er fjender? Og er der ikke længere noget som ikke er virkelighed? Spøgelser? Magi? Guder? Kan Anne mon finde ud af det hele og finde morderen... inden det går helt galt?

---

For fanden altså! Denne her bog tog totalt fusen på mig! For en i helvede, hvor var den spændende! Jeg kunne slet ikke stoppe med at læse! Og hvert kapitel slutter bare med en cliffhanger. Ikke fair for os let påvirkelige mennesker jo! Virkelig meget credit til forfatteren for at have skrevet intet mindre end et mesterværk. Jeg kan slet ikke få armene ned! Jeg kan faktisk slet, slet ikke finde noget dårligt at sige om bogen, for den var bare fantastisk. Helt igennem vidunderlig! Nøj! Jeg elskede hovedpersonerne og jeg elskede fortællingen. Jeg elskede hele historien og måden den er skrevet på, for den er virkelig velskrevet. Man bliver taget med på et eventyr man slet, slet ikke havde regnet med, for bagsideteksten siger bare slet, slet ikke nok! Der er så meget mere i den bog jo! Eventyr, venskaber, kærlighed, mord, guder, magi, spøgelser... ulve?! Der er så sindssygt meget indhold i denne her bog at det er svært at beskrive den. Men jeg elskede hvert et ord!

ALLE bør læse denne her bog, for den er absolut fantastisk og ikke til at lægge fra sig, når man først er gået i gang. Jeg har ikke et eneste dårligt ord at sige om bogen (jo, at den ikke er længere!) og det er virkeligt vildt. Jeg elskede den og jeg må ærligt indrømme at det er den bedste bog jeg har læst i år! Malene Sølvsten: You go girlfriend! For fanden, denne her bog er alt det jeg altid har ønsket i en bog. Et mesterværk!

Bogen får 5 ud af 5 stjerner (fordi jeg ikke kan give flere!): *****