fredag den 30. september 2016

Bogbloggertræf 2016


Som de fleste andre bogbloggere, har jeg også været til bogbloggertræf i Aalborg, og det var noget af en oplevelse! 

Når man kommer hele vejen fra Valby er det virkelig noget helt særligt at være i Aalborg, især når man har valgt at bo på et hotel midt i Jomfru Ane gade (og ikke får lukket et øje, fordi der er mega høj musik hele natten.. det kunne man måske have sagt sig selv? Tjo...) Men det var alligevel en oplevelse og en fed en af slagsen.


Her er udsigten fra flyet, som vi tog fra København til Aalborg. Jeg hader at flyve og bliver simpelthen så utryg, men det tog heldigvis ikke særligt langt tid, og jeg nåede nærmest ikke at opdage at vi var i luften, før vi landede igen.


Vi kom så ind til det mindste hotel værelse i hele verden. Der var en seng, et bord, et toilet (dog med bad) og et tv... det var sådan set det. Og det hele var så klemt sammen på 8 kvadratmeter. Ren luksus!
Til gengæld var der så varmt at vi ikke kunne holde det ud, og vinduet (ja, vi havde et vindue!) det førte såmænd bare ind til et andet rum... Så bliver man lidt træt. Heldigvis skulle vi ikke være der særligt længe, og det var egentligt mest for at have et sted at sove, så vi ikke skulle rejse hjem samme dag.

                                 Billede af mig og konen, inden Bogbloggertræf, på hotellet.





Vi nåede dog frem til Bogbloggertræf hvor alle bordene var fint pyntet i lilla farver og smukke bøger.  som stod og ventede på os da vi ankom. Der lå også pakker på bordene som var pakket ind, og vi kiggede alle sammen nysgerrige på dem. Hvad mon der var i?



Efter en god omgang hotelmorgenmad, var jeg ikke ligefrem sulten. Men mad skulle vi have, og det hele så bare så lækkert ud, at jeg endte ud med en kæmpe portion som jeg ikke engang spiste halvdelen af. Men det var godt. Om ikke andet!


Vi fik endelig lov til at pakke gaverne op, som lå på bordene. Indeni lå "Ravnenes hvisken" af Malene Sølvsten, som jeg dog havde i forvejen, men det gjorde ikke så meget, da det viste sig at selveste Malene Sølvsten, var den hemmelige forfattergæst som kom og fortalte om sin bog. Det var simpelthen så spændende og især fordi det kun var få dage siden at jeg havde skrevet en anmeldelse af den, og virkelig, virkelig elskede bogen! (bedste bog ever jo!!).


 Vi fik selvfølgelig også alle sammen signeret bogen, og det var bare så fedt! Jeg bliver stadigvæk helt starstruck når jeg møder forfattere. Jeg glemmer altid at de bare er helt almindelige mennesker, og sikkert er lige så nervøse som mig. Det var så hyggeligt at møde Malene, som sagtens kunne huske mig for min anmeldelse af bogen. Det er altid fedt jo!




De andre forfattere som var kommet for at være med til Bogbloggertræf, var Marie-Louise RønningNanna FossNick Clausen og Pernille Vørs. Jeg havde læst noget af 3 ud af 4 forfattere, så jeg følte mig ret godt tilpas i den forsamling, og de signerede selvfølgelig også deres bøger, hvilket var ret fantastisk!

Der var også en masse konkurrencer (som jeg ikke vandt... buhu!) Men der var til gengæld også en masse gaver i form af bøger. bogmærker, kop og alt muligt andet. Det var bare så fantastisk! Vi kom fra træffet med 4 net fyldt med bøger. Det er slet ikke dårligt jo. 


Så kom der kage på bordet, og er der noget der kan tiltrække Bogbloggere, er det kage! Nej, kagen var selvfølgelig formet som bøger og den var noget så smuk. Men i stedet for at få et billede af kagen, fik jeg i stedet et glimrende billede af en masse bogbloggere der løber op til kagen, for at tage billeder. Jeg er sikker på at I kan finde et godt billede på en af deres blogs.

Efterfølgende var der oplæg om oversættelser af Mie fra Dreamlitt, hvilket var rigtigt spændende og lærerigt. Og så var der en lækker debat bagefter, hvor jeg altså mest var med på en lytter, da jeg simpelthen er for genert til den slags. Jeg havde ellers mange spændende ting at sige... men mest oppe i mit hoved.

Til sidst fik vi endnu flere bøger og så sagde vi faktisk farvel. Dagen gik vildt stærkt men det var simpelthen så hyggeligt, og dem vi sad ved bord ved var heldigvis rigtigt søde, hvilket hjalp på nervøsiteten. Jeg er i hvert fald rigtigt glad for at vi deltog og vi kommer helt sikkert tilbage til næste år.

Da vi endelig kom tilbage på hotellet (som var endnu varmere!!???) åd vi mega meget Mc Donald's, drak et par øl og forsøgte at få noget søvn inden den lange rejse tilbage til Valby. Og da vi havde spist morgenmad søndag morgen og havde sagt farvel til mikroværelset, gik vi ned og sad ved vandet. Det var bare så fint og hyggeligt. Vejret var heldigvis også fantastisk. Derefter gik turen hjem til Valby.

Jeg havde den bedste weekend i meget langt tid, og det var en vidunderlig oplevelse. 
Tak til: IreneMichelle og Simone for det hele! I er for lækre jo!

---

Og mere tak til:


---










2 kommentarer:

  1. Det var så rart at se dig og Julie igen! :D

    SvarSlet
  2. Det lyder til I har haft en rigtig hyggelig weekend i Aalborg, det er dejligt at høre. :)

    SvarSlet