Boganmeldelse - Faldet (After #3)

Men det skal nok gå.
Det skal det.
Jeg vil være lykkelig i Seattle... Det bliver præcis, som jeg altid har drømt om. Helt sikkert.
Jeg nærmer mig, kilometer for kilometer - og hver eneste sekund er ladet med minder, afsked og tvivl.
(Citat s. 373)

---

"Faldet" er den tredje bog i "After"-serien som handler om Tessa og Hardin og deres forhold. Det er en turbulent tid i Tessa og Hardins forhold, og det har det egentlig været fra start af. Men det er som om det kun bliver værre og værre. Tessas far er dukket op lige pludseligt og han har nogle problemer som ingen af dem kan overskue. Samtidig skal Tessa flytte til Seattle og Hardin nægter at tage med. Det gør at Tessa bliver i tvivl om hvorvidt deres forhold overhovedet kan overleve, og de to beslutter sig for at tage en pause fra hinanden. Men pausen fungerer ikke nær så godt som de havde troet, og det er som om de to simpelthen ikke kan undvære hinanden. Samtidig forsøger Hardin at ændre sig, så Tessa ikke går fra ham, og han passer på Tessas far, uden hun ved det. Kommer det hele til at gå? Eller ender Tessa og Hardin med at gå fra hinanden?

---

Jeg var faktisk ved at opgive at læse denne her bog færdigt. Da jeg nåede til side 300 lagde jeg faktisk bogen fra mig, og gik i gang med at læse alt muligt andet. Men jeg var alligevel nysgerrig for at se, hvordan det dog skulle ende. Bogen irriterede mig ret meget, fordi jeg synes historien kører utroligt meget i ring. Det er bare det samme om og om igen. De samme problemer, de samme skænderier. Jeg kan godt fornemme at det er meningen og giver god mening for historien, fordi de to også bliver trætte af den ensformighed. Men jeg synes godt nok det tager langt tid før de kommer bare et lille skridt videre. Sommetider fatter jeg slet ikke hvorfor de bliver ved med at være sammen, for både Tessa og Hardin går mig virkelig på nerverne. Det er lidt et problem at læse en bog, hvor man ikke rigtigt bryder sig om hovedpersonerne, men det kan åbenbart godt lade sig gøre. De er bare begge to så pisse stædige og mega irriterende.

Men når det er sagt, så synes jeg man bliver overrasket flere gange, hvor man virkelig tænker: "Det havde jeg sgu ikke set komme!" Og det synes jeg virkelig er skønt. Jeg elsker overraskelser i bøger, og det må man sige der er med i denne her bog. Det betyder selvfølgelig også at jeg er nødt til at læse den næste bog, for den sluttede selvfølgelig også med en ond, ond cliffhanger. Damn you bog!
Bogen må have haft flere ting jeg godt kunne lide, og om ikke andet er den enormt velskrevet. Den er nem at forstå og let at læse, hvilket jeg elsker. Selvom det hele kører lidt i ring, er den stadigvæk super spændende meget af tiden. Det trækker dog noget ned, at den bare ikke kommer videre...

---

Bogen får 3 en halv ud af 5 stjerner: *** og en halv