lørdag den 29. oktober 2016

Min måned i bøger #13 - Oktober


Det blev ikke til meget læsning i oktober desværre. Jeg har været syg over flere omgange, og derfor har jeg brugt det meste af tiden på at forsøge at blive rask. Sidste omgang var en ond, ond forkølelse som jeg stadigvæk kæmper med. Der er lidt rester tilbage, men jeg pudser kun næse 5-6 gange om dagen nu, og det er en klar forbedring. Jeg har nået at læse 6 bøger i oktober, men der har også været nogle ordentlige basser med i bunken. Blandt andet "Faldet" som er tredje bog i "After"-serien, var virkelig tyk. 
Måneden er gået vanvittigt hurtigt, og det var faktisk først for lidt siden, at det gik op for mig, at den allerede er ved at være slut. Jeg har fået læst ret mange forskellige bøger, men en del kærlighedshistorier, som jeg jo elsker så så højt. 

Der har også været Readathon, hvor jeg deltog for tredje gang, men hvor jeg desværre måtte overgive mig til min dyne og min onde forkølelse, efter kort tid. Jeg fik dog læst "Dinea - Modertræets datter" og "Som du ser mig" og de skuffede bestemt ikke! Det blev til 822 sider eller deromkring, og det er slet ikke dårligt. Jeg regner dog med at være rask til næste Readathon.

Jeg har anmeldt de fleste af bøgerne fra bunken i denne måned, dog valgte jeg ikke at anmelde "A Christmas Carol" selvom den var rigtigt fin, og virkelig julet. Derfor ville jeg lige nævne den her. Den kan virkelig anbefales og især den udgave jeg har, hvor der er rigtigt fine billeder i. Så er den nemlig også nemmere at forstå, da sproget godt kan være lidt gammeldags (og så læste jeg den på engelsk, hvilket ikke gjorde det nemmere!) Jeg har den i øvrigt også i en anden udgave uden billeder.

I oktober har jeg også haft besøg af "Fyrpasseren" som er en rejsende bog, som Louise fra This Fictional Life har sendt ud i landet (med mig som den første!) Og selvom bogen måske ikke lige var mig, så var den ikke nær så skræmmende som jeg havde troet. Skriv gerne til mig, hvis du ønsker at modtage den rejsende bog efter mig! Den vil så gerne videre ud i landet! Det har bare været så hyggeligt at have den på besøg.

Det har været en ret trist måned, men jeg er glad for at jeg har fået læst lidt. Troede faktisk ikke jeg havde fået læst så meget, fordi jeg bare har ligget og set youtube-videoer det meste af tiden. Alt det snot gjorde det ikke ligefrem nemt at læse. MEN jeg fik læst lidt og er så glad for de læseoplevelser jeg har nået. Jeg er især glad for at jeg endelig fik læst "Faldet" færdig, da jeg gik i stå for et par måneder siden, på side 300-et eller andet. Det var rart at få den afsluttet! 

Ses vi til flere læseoplevelser i næste måned?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar