Boganmeldelse - Englens søn

Af: Jette Kjær Petersen og Eva Götzche
Forlag: EgoLibris
Læst som: E-bog

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget EgoLibris, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Tårerne løb fortsat ned over mine kinder. Jeg turde ikke bevæge mig eller lave den mindste lyd. Manden bag pistolen lignede ikke en, der ville tøve et sekund med at trykke af. Hans øjne var hårde. Det var slut. Jeg skulle dø. Og denne gang var min Engel her ikke til at redde mig. (Citat s. 56 på min iPhone)

---

"Englens søn" er fortsættelsen til "Lygtemandens datter". Alting virker til at være normalt igen, efter alt hvad der skete i sidste bog, det er dog lige indtil at Lukas finder ud af at Calluna og hendes mormor er blevet brændt ihjel i mormorens hus. Lukas vil dog ikke tro på at Calluna rent faktisk er død, og da han finder ud af at det slet ikke er Callunas lig som er blevet fundet i huset, tager han ud for at lede efter hende. Han er sikker på at hun er i fare, og han vil gøre alt for at få hende tilbage. På vejen møder han den lidt mærkværdige Rakel, som han følges med, men hvem er hun egentlig? Er hun nu den han tror hun er, og vil han nogensinde finde Calluna inden det er for sent?

---

Åh min gud, hvor var denne her bog altså spændende at læse! Jeg var glad for "Lygtemandens datter" men denne her var bare endnu bedre og endnu mere spændende. Uden at spoile for meget, vil jeg bare lige sige at slutningen er OND! Men jeg er virkelig begejstret for bogen. Selvom den tog mig flere uger at læse, så var det altså ikke fordi den ikke var god, for det er den virkelig! Jeg har bare haft svært ved at koncentrere mig i længere tid. Men hver gang jeg lige har haft et minuts fred, så har jeg læst et kapitel. Og da jeg nåede til de sidste 50 sider, slugte jeg hvert et ord lynhurtigt. Jette Kjær Petersen og Eva Götzche har virkelig gjort en lille genistreg i denne her bog! Jeg er vild med hele idéen med Lunas død, og jeg synes det er så fint at Lukas tager ud for at lede efter hende allerede før han ved om hun er død. Deres specielle relation er bare så fin. Hele overraskelses momentet med Rakel havde jeg slet ikke set komme, og det er bare så fedt (igen, uden at spoile for meget!) Jeg er så glad for at jeg fik taget mig sammen til at læse denne bog, selvom jeg går igennem en lidt svær tid på læsefronten.

Bogen er absolut værd at læse, men du skal nok læse den første bog før du begiver dig ud i denne historie. Men læs den! Du vil ikke fortryde det et eneste sekund. Jeg er meget begejstret og vil helt sikkert anbefale den til alle som kan lide et rigtigt eventyr med engle, hekse og lygtemænd.

---