Boganmeldelse - Lykken (After #4)

Af: Anna Todd
Forlag: People’sPress
Sidetal: 480
Original sprog: Engelsk "After 4"

---
Og nu sidder jeg her i flyet ved siden af et tomt sæde, med et tomt hoved og et tomt hjerte. Jeg kunne ikke have taget mere fejl af Hardin, og det beviser bare, at folk kun kan forandre sig, hvis de selv vil, uanset hvor meget man prøver at hjælpe. De skal selv ville det ligeså meget, ellers er der intet håb.
(Citat s. 99)
----

”Lykken” er det fjerde og sidste bog i serien om Tessa og Hardins turbulente kærlighedsforhold. Ikke nok med at Hardin finder ud af at Christian er hans rigtige far i stedet for Ken, finder Tessa også sin far død af en overdosis i Hardins gamle lejlighed. De to er desuden for alvor gået fra hinanden, for Tessa har endelig fået nok af at skændes og finde sammen igen og igen. Tessa er i chok over hendes fars død og hun har svært ved at komme sig, men Hardin kommer selvfølgelig til undsætning, selvom hun slet ikke vil have ham hos sig. Tessa er fast besluttet på at de ikke skal være sammen igen, men langsomt indser hun at Hardin er meget, meget svær at slippe væk fra. Finder de sammen og lever lykkeligt til deres dages ende, eller er forholdet dødsdømt på forhånd?

Jeg er så glad for at jeg tog mig sammen og fik slutningen med, for ærligt talt har jeg været rigtigt, rigtigt sur på de her bøger. Jeg var så frustreret over at de ikke bare kunne finde ud af at være sammen, og hele tiden gik fra hinanden og fandt sammen igen, uden der var sket en ændring i deres opførsel eller personligheder. Jeg vil ikke spoile for meget, men slutningen er ret så fantastisk og jeg havde faktisk slet ikke regnet med at den kunne slutte så fint. Jeg føler virkelig at jeg kender Hardin og Tessa efter at have læst de fire (meget!!) lange bøger om dem og deres forhold, og det er bare rigtigt skønt. Selvom jeg sommetider har været ved at sparke til dem begge (det kan man godt selvom de er fiktive!) så er jeg så glad for at jeg fulgte dem helt til slutningen. For selvom de her bøger har gået mig på nerverne, så er de også vildt spændende og man hungrer efter at finde ud af hvordan det hele mon skal ende. Jeg tror det har taget mig et år at komme igennem bøgerne, men jeg er virkelig blevet glad for dem, selvom det tog mig noget tid at indse. Jeg fik slutningen med og jeg er meget, meget begejstret for den.

Hvis du elsker drama og kærlighed (og masser af hed, hed sex) så skal du helt sikkert læse ”After”-bøgerne, for de indeholder så meget fantastisk, selvom man tit har lyst til at slå hovedpersonerne med en pløk. Jeg er i hvert fald glad for at jeg kom igennem dem, selvom det tog noget tid. Slutningen er fantastisk, så hvis du føler dig frustreret undervejs, så bare tænk på det!