søndag den 13. november 2016

Bogforum 2016 - Dag 2 (og dermed sidste dag for os!)


2. dag på Bogforum var mindst ligeså fed som den første, og i dette indlæg viser jeg billeder og fortæller lidt om hvad jeg har set/hørt/mødt af spændende ting og mennesker. Vi vågnede klokken 8:00 lørdag morgen og var overraskende friske, selvom vi først gik i seng ved 23:00-tiden fredag aften, efter liiiiiidt for mange vodka-iste. Men ingen tømmermænd dog! Derefter gik rejsen endnu engang til Bogforum, og selvom det er en lorte-tur (mega mast i metro i ca. 20 minutter...suk) så var det altså det hele værd. 


Det første vi skulle se, var Julia Sofia som er kendt for sine mange youtube-videoer og som nu har skrevet en bog. Det var helt vildt stort for mig, for jeg ELSKER hendes videoer og har set dem allesammen mindst 3 gange (og der er omkring 500 videoer). Jeg er vild med hendes beautyvideoer, men også hendes vlogs, taste tests og alt muligt andet. Og selvom jeg slet, slet ikke er aldersgruppen til de videoer, så elsker jeg dem altså alligevel! (Julia Sofia er selv 18 år, så der er alligevel 10 års forskel mellem os... hvem der bare var 18 igen!) Men det var rigtigt fedt at se hende, og hun er simpelthen bare så smilende og snakkende, hvilket jeg virkelig elsker,







Vi fik selvfølgelig også signeret hendes bog, selvom der var ret lang kø. Men det var simpelthen det hele værd, og det var så hyggeligt (og så gav hun flittigt ud af krammere, hvilket bare var så fint!)





Derefter var vi lige hurtigt henne for at få taget et par billeder af Astrid Olsen, som også er kendt fra youtube (og som jeg også følger!). Hun laver både beauty, lookbooks, vlogs og alt muligt andet, som jeg elsker, og derfor syntes jeg det var vigtigt lige at komme hen og se hende. Jeg kunne dog ikke rigtigt holde koncentrationen til at se det hele, men det var fedt bare lige at få knipset et par billeder af den fine Astrid.



Efter en lille pause gik vi hen for at se et interview med Caroline Livingstone, som har skrevet bogen "Nat i april" som er en selvbiografi om hendes liv som psykisk syg. Det var rigtigt vigtigt for mig, da jeg virkelig elskede bogen og faktisk også har gået på efterskole med Caroline (Langelands efterskole manner!). Og hun var simpelthen så god på scenen. Meget åben og snakkende med rigtigt meget humor, som jeg virkelig sætter pris på. Så bliver det heller ikke for tungt et emne. Det var selvfølgelig også vigtigt fordi psykisk sygdom også er en stor del af mit liv, så det var rigtigt fedt at høre om fra en anden.


Vi skyndte os derefter over til Plusbogs stand, hvor der var lækker champagne og andre fristelser, og det var der en god grund til. Bogbloggerawarden skulle nemlig uddeles til vinderen, og jeg var virkelig, virkelig spændt på at se hvem der havde vundet den. Der var 5 finalister og vinderen blev Rikke fra Paperback Castles, og det var så velfortjent. Hun har virkelig en smuk og eventyrlig blog, som jeg holder meget af at læse. Tillykke til fine, fine Rikke!


Efter en times ventetid, var vi inviteret om i baglokalet på Tellerups stand, sammen med en masse andre bogbloggere samt Tellerups forfattere. Der var dækket op med lækre bobler og andre godter. Det var rigtigt hyggeligt, men på det tidspunkt var klokken 15:00 og jeg var så træt at jeg ikke orkede at være rigtigt social mere. Så efter et kvarter (og to glas bobler! Man skal aldrig gå ned på bobler!) sneg vi os ud for at tage hjem. Men jeg nåede lige at få taget et par billeder. Undskyld hvis jeg virkede asocial, det var bare fordi jeg var så fandens træt. 

Vi nåede også kort at snakke med et par forfattere og vinke til en del bogbloggere i løbet af dagen, og det var virkelig skønt at se jer alle sammen. Undskyld til Sandra Schwartz som var så sød at komme op og hilse i presserummet, og så var vi begge bare så mega trætte! Det var så hyggeligt at møde dig!


Fra Tellerup fik vi denne lækre goodiebag fyldt med en smuk, smuk bog og lidt lækkert Tellerup-udstyr. Det er altid godt jo, og jeg er så glad for det hele! Tak til søde, søde Tellerup!

Det var alt for dette års Bogforum og det har virkelig været fantastisk. Jeg nåede ikke halvdelen af hvad jeg havde troet jeg kunne nå, men det var stadigvæk vidunderligt. Tak til alle jer søde mennesker som har sagt hej og tak til alle forfatterne for at skrive de bøger som jeg elsker så højt. Tak til menneskerne bag Bogforum, for det var i sandhed en fest. 

Nu vil jeg læne mig tilbage i sofaen og beundre de fine, nye bøger jeg har købt og slappe af. Jeg er helt død.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar