tirsdag den 15. november 2016

Tagleg - The Autumn Reading Tag




Sødeste Louise fra This Fictional Life, har tagget mig i denne hyggelige tagleg og selvfølgelig vil jeg gerne være med. Selvom det snart ikke rigtigt er efterår mere, så synes jeg lige jeg kan nå det. Jeg har ikke tænkt mig at tagge nogen, da de ikke rigtigt kan nå det inden efteråret er slut, men hvis du vil være med så tagger jeg DIG!

1. Er der nogen bøger, du planlægger at læse i løbet af efteråret?

- Egentlig ikke. Jeg er enormt dårlig til at planlægge hvad jeg gerne vil læse, og selvom jeg prøver så skifter jeg tit mening undervejs. Men jeg havde besluttet mig for at jeg ville læse "A Christmas Carol", for selvom det er en julehistorie, så passer den bare så fint til det mørke vejr. Jeg fik heldigvis læst den og det fortryder jeg ikke et sekund. Hvilket eventyr!

2. September bringer minder om skolestart: Hvad er den bedste bog du har læst i skolen? Og hvad var henholdsvis dit yndlingsfag og dit mindst elskede fag i skolen?

- Jeg hadede virkelig at være tvunget til at læse bøger i skolen. Det var simpelthen det værste! Jeg foretrækker selv at bestemme hvad jeg skal læse. Men vi læste "Intet" af Janne Teller, og den husker jeg som om jeg ret godt kunne lide, selvom den var lidt mærkelig.
- Mit yndlingsfag i skolen var musik. Jeg har altid elsket at spille og synge, og da jeg kom på gymnasiet tog jeg det på højniveau, hvor det tog det meste af min tid. Dansk var også et af mine yndlingsfag og jeg fik altid ros for mine opfindsomme stile. Jeg har altid elsket at skrive, så stil var helt klart noget jeg gik meget op i.
- Jeg hadede (hader stadigvæk!) idræt. Jeg er ikke en sportspige og har aldrig været det. Derfor har jeg altid synes at idræt var frygteligt og ydmygende. Jeg blev altid valgt til sidst og det var simpelthen så pinligt. Old og naturgeografi var også frygteligt kedeligt på gymnasiet. Og selvom jeg er frygteligt dårlig til matematik, så vinder idræt altså over dem alle!

3. Oktober betyder Halloween: Kan du lide uhyggelige bøger og film? Hvis ja, hvilke er så dine favoritter?

- Jeg ELSKER gys! Jeg er nok lidt fanatisk når det handler om gys, men jeg er også meget kræsen. Men når jeg først finder en god gyser, så bliver jeg lykkelig indeni. Jeg er vild med Stephen Kings bøger og især "Det onde" er min yndlings bog. Jeg elsker faktisk også filmen, selvom den ikke er ligeså god som bogen. "Scream"-filmene er fantastiske og jeg kan se dem igen og igen, også selvom det virkelig er ungdomsgys på højt plan. Jeg synes de er vidunderlige. "Blair Witch 2" er også en favorit film, sammen med "The Haunting" og "Rose Red" - jeg har virkelig mange favoritter. Jeg har dog ikke læst så mange gyserbøger som jeg har set af gyserfilm, men "Det onde" og "Ondskabens Hotel" af Stephen King er helt vidunderlige bøger fyldt med alt det gode som jeg elsker i en god gyserbog.

  4. Til november er det tid til bålaftener og fyrværkeri. Hvad er den mest spændende bog du har læst, som virkelig holdt dig fanget?

- Åh det er svært. Jeg har virkelig læst mange spændende bøger jo! Men den jeg først kommer i tanke om er "Ravnenes hvisken" af Malene Sølvsten. Den var simpelthen så spændende hele vejen igennem, og lige som man troede at alting var sikkert og at der intet skulle ske: BANG! Så skete der noget igen. Det er helt klart den bedste bog jeg har læst længe, og den er på listen over mine absolutte favoritter, sammen med "Spektrum"-bøgerne af Nanna Foss og "Hjertet er 1 organ" af Sarah Engell.

5. Hvilken bog er din foretrukne cosy comfort læsning?

- Jeg tror ikke rigtigt jeg har nogen. Jeg læser sjældent bøger mere end 1 gang. Jeg går altid død i dem, hvis jeg ved hvad der sker. Men jeg er glad for Harry Potter-bøgerne og har faktisk læst dem 2 gange! Så måske er det Harry Potter?

6, Hvilken varm drik er din yndlings, når du er fordybet i en god bog?

- KAFFE! Der er en grund til at bloggen hedder Lunas kaffekrog. Jeg elsker kaffe! Desværre giver det mig sindssygt meget halsbrand, så jeg nøjes med et par kopper om dagen.

7. Har du nogle planer i løbet af de næste par måneder, du ser frem til?

- Altså nu er Bogforum jo forbi, ellers var det nok det jeg så allermest frem til. Nu er det nok jul. Jeg elsker jul og jeg glæder mig helt vildt til det bliver december! Jul er ikke rigtigt en plan, men jeg glæder mig alligevel.




3 kommentarer:

  1. Taglege er altid så hyggelige - jeg elsker at læse med. Og dine svar er helt sikkert også hyggeligt. Kaffe er jeg ikke selv fan af - men jul elsker jeg <3

    //Caroline - www.mitbogunivers.dk

    SvarSlet
  2. Jeg hadede også idræt, men excellerede i dansk ;). Jeg havde dog ikke så meget imod at læse bøger i skolen.

    SvarSlet
  3. Åhh.. "Det onde".. Jeg kan læse den igen og igen!

    SvarSlet