Boganmeldelse - Bridget Jones' dagbog

Original sprog: Engelsk "Bridget Jones's Diary"

Denne bog er læst som e-bog og har derfor anderledes sidetal end den fysiske bog.

---

JEG VIL IKKE

Drikke mere end fjorten genstande om ugen.
Ryge.
Spilde penge på: Pasta-maskiner, is-maskiner eller andet kulinarisk grej, som aldrig bliver brugt. Bøger af ulæselige litterære forfattere som står i reolen for at gøre indtryk. Eksotisk undertøj, overflødigt, har ingen fyr.
Gå rundt herhjemme og ligne et svin, men i stedet bilde mig ind at andre kigger.
Bruge mere end jeg tjener.
Lade ind-bakken tage magten.
Falde for en af følgende kategorier: Alkoholikere, arbejdsnarkomaner, mænd med ægteskabsfobi eller med veninder eller koner, kvindehadere, folk med storhedsvanvid, mandschauvinister, emotionelle hængerøve eller nassere, perverse,
(Citat s. 4-5)

---

"Bridget Jones's dagbog" er historien om Bridget Jones og hendes liv, skrevet som dagbogsindlæg. Det er historien om at være single og træt af det. Om venner, veninder, forældre og alle deres problemer, som pludselig også bliver ens eget problem. Det er historien om den lækre Daniel Cleaver og Mark Darcy med den grimme sweater og de frygtelige sokker. Alt sammen skrevet på en humoristisk måde, og man kan ikke lade være med at fnise over Bridget Jones og hendes lidt uheldige liv.

---

Nu har jeg set Bridget Jones omkring 6-7 gange i december. Både etteren og toeren. Derfor besluttede jeg mig for at jeg hellere måtte få læst bøgerne også. Jeg fortryder ikke et sekund. Det kan godt være at bogen blev skrevet for mange år siden, men den er altså stadigvæk genial. Den holder bare! Jeg elsker Bridget Jones som svæver rundt i kombinationen af mindreværd og storhedsvanvid. Det er simpelthen bare så sjovt. Bogen er rigtigt fint skrevet, og den er super nem at læse. Man kan simpelthen ikke lade være med at grine når man læser den! Den er jo noget anderledes end filmen, men det gør faktisk ikke noget. Jeg synes det er dejligt at det er en lidt anden historie, end den i filmen. Det ville jo også være kedelig læsning, hvis det hele var det samme. Nej, jeg er altså fan. Jeg synes i det hele taget at det er en fantastisk bog, som man bør læse på et eller andet tidspunkt i sit liv. Og selvom man måske hader Bridget lidt ind i mellem, og også nogle af de andre personer, så er den stadigvæk bare super god! Fantastisk bog!

---