lørdag den 24. december 2016

Glædelig jul !




Kære alle jer søde mennesker som læser med på bloggen

Jeg ønsker jer alle en glædelig jul.

Jeg har jo skrevet lidt om hvad jeg skal lave juleaften og om hvordan det bliver, da vi jo holder det herhjemme, mig og Julie og ham den fede (katten). Dagen skal bruges på at se hyggeligt juletv og oprydning, da Julie er på arbejde indtil ved 16:00-tiden, hvor hun så kommer hjem og næsten allerede skal i gang med julemaden. Hvad skal I bruge dagen på? Har I nogle særlige ting i gør, for at få tiden til at gå, inden juleaften rigtigt går i gang? Jeg tror jeg vil pleje mig selv. Sætte mit hår, lægge en lækker julemakeup og få ordnet mine negle, som jeg ellers altid udskyder.

Jeg har ingen anelse om hvad jeg får i julegave, men jeg glæder mig til at se hvad Julie har fundet på. Jeg glæder mig. Da jeg var yngre sang jeg jo i kirkekor, så jeg plejede at bruge det meste af dagen i kirken, og så hyggede hele koret, i de timer hvor vi ikke var til gudstjeneste. Det var simpelthen så hyggeligt, og jeg kan godt savne den tid, nu hvor jeg er voksen og ikke længere skal bruge tid sammen med koret. Det var ellers et godt kor og vi vandt faktisk sangerdysten et år, men det er lidt et sidespor.

Det blive nok lidt mærkeligt at skulle bruge dagen helt alene, men på den anden side tænker jeg at det godt kan blive ret hyggeligt. Jeg er heldigvis ret god til at hygge om mig selv. Det lærer man, når man har gået hjemme i fire år. Så er der tid til alle de ting man normalt ikke får gjort, og mon ikke jeg også skal læse lidt? Det plejer jo at være fantastisk tidsfordriv at forsvinde ind i en bog. Jeg er ikke kommet længere med "Let it snow" selvom jeg begyndte på den i starten af december. Jeg har læst den før, så jeg ved den er god, men jeg er så dårlig til at genlæse bøger. Derfor har jeg læst en masse andet i december. Jeg har især været glad for Bridget Jones, som jeg virkelig kan anbefale hvis I ikke allerede har læst dem. Fantastiske bøger. Jeg har også set filmene en milliard gange i løbet af julen. Jeg kan bare slet ikke få nok, og de dage hvor jeg har rigtigt ondt af mig selv, er det skønt med en dosis Bridget.

Julebøger som sådan, har jeg ikke rigtigt fået læst. Jeg har læst alle dem vi har, og som sagt er jeg ikke så god til at genlæse. Men jeg har set en del julefilm, og det er bare så hyggeligt. Jeg har også set en del juleprogrammer, for det nyder jeg virkelig. Især madprogrammer! Jeg er kæmpe fan af Spise med Price og Camilla Plum, og jeg elsker at se deres programmer. Vi har også en del af sæsonerne på DVD, hvilket bare er så afslappende, inden man skal sove. Prøv det!

Jeg er begyndt at indse at jeg nok ikke når mit mål på 100 bøger på Goodreads. Jeg har læst omkring 85 bøger, hvilket også er en hel del, så det går nok. Men det er stadigvæk lidt irriterende. Jeg ville ønske jeg kunne nå det, men så skal jeg nærmest ikke lave andet end at læse, indtil nytår.
Lige nu skriver jeg egentlig bare for at lave noget. Jeg keder mig lidt, og tænkte at det var en god måde at fordrive tiden på. Det er altid hyggeligt at blogge, og det er virkelig blevet en stor passion for mig, at gøre bloggen rigtigt god og fin.

Men jeg må nok til at slutte af igen.
Jeg håber I alle sammen får en fantastisk juleaften. Skriv endelig en kommentar med hvad I får tiden til at gå med, inden juleaften. Det kunne være fedt med noget inspiration.

Julekys.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar