tirsdag den 27. december 2016

Kære dagbog #4 - Luna 15 år (2004)




Jeg er nu startet på Langelands efterskole, og jeg elsker det. Jeg er samtidig blevet rigtigt forelsket i en pige ved navn S, som jeg skriver lange digte om og dagdrømmer om dagligt. Hun gik selvfølgelig også på efterskolen, og jeg skrev det ned hver eneste gang vi bare lavede det mindste sammen. Man kan godt sige at jeg måske var lidt hårdt ramt. Det var min første rigtige forelskelse, og jeg kæmpede med den hele skoleåret.

23/2 - 2004:
Nu burde jeg skifte til rød kuglepen! For hovedemnet er S... igen!
Hvad skal jeg gøre?
Jeg er så pisse forelsket!
Der er fest i påskeferien og håber inderligt at hun kommer!
Og så er der fest i juni...! Og der kommer hun... i en hel weekend! 
Uhh, kriller kraller i maven.
Men hvem ved? Jeg kan jo nå at score endnu?
She is single, man!
But..
I don't know what to do.
I love her so much, and I am really in love.
I can't sleep because of her.
S, you are the one and only, and I will always love you more than anyone in the world.
Men i morgen er der en ny dag og det betyder: SCOR S FOR FANDEN LUNA,
DIN SEXEDE SATAN!
Stop dit selvynk.

(Jeg var virkelig ramt, og det blev faktisk ikke nemmere før jeg fortalte hende det. Derefter blev vi rigtigt gode veninder, og den der forelskelse døde heldigvis lidt. Jeg troede virkelig at jeg havde en chance, og hver eneste gang hun kiggede på mig døde jeg lidt indeni.)

25/2 -2004:
S er blevet så underlig. Ligesom om hun opsøger mig uden at turde. I dag kom hun ind på Jupiter, kiggede på mig inde på værelset og spurgte om hun måtte låne toilettet, og bagefter fortalte hun mig at hun gik igen?
Hun sagde også noget til mig i kunst, men da jeg ikke reagerede grinede hun og jeg vendte mig om, og hun smilede sødt til mig og sagde ingenting?
Underlig verden.
Luna.

(Jeg har seriøst skrevet alt ned vi oplevede sammen. Bitte små samtaler eller bare et enkelt blik fra hende, var nok til at få mig til at tro at der var et håb om at vi kunne blive kærester. Jeg husker tiden som værende ret forvirrende men samtidig magisk.)

28/2 - 2004:
Oh my god! Ved ikke hvad jeg skal gøre!
Sarah sagde at S kiggede forelsket på mig da jeg sang!
Og hun ville danse!
Og hun gjorde alt for at få min opmærksomhed.
Shit! Tænk hvis hun er forelsket i mig?
Skøn tanke!
S, du er overlækker!
Luna.

(Jeg tror desværre den 15-årige Luna lagde lidt for meget i de små signaler... men det er virkelig underholdende læsning. Stakkels lille mig med det store hjerte og de mange drømme.)

Næste gang skal vi kigge på 16-årige Lunas liv. Hun er for alvor sprunget ud som lesbisk og forelsker sig først i punkerpigen, som hun møder igennem en veninde, og derefter falder hun for N, som er den helt store kærlighed, og som Luna tror hun skal være sammen med for evigt. Det kan kun blive godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar