torsdag den 15. december 2016

Kære dagbog - Luna 10 - 11 år (1998-2000)




Jeg synes det er så hyggeligt når folk læser deres gamle dagbøger op, eller som jeg, skriver et blogindlæg om det. Jeg har skrevet dagbog siden jeg var 10 år, indtil jeg stoppede da jeg flyttede sammen med Julie, da jeg pludselig havde andre ting at se til, inden sengetid. Jeg var meget passioneret omkring min dagbog, og skrev flittigt i den (og udfyldte så mange, at jeg har en hel kasse stående kun med gamle dagbøger.) 

I dag skal vi høre lidt fra den 10-11 - årige Luna (som dengang stadigvæk hed Sarah Larsen) - hun har helt sikkert en masse spændende ting at fortælle, så lad os bare komme i gang.

---

- 13/9 - 1998:
Nå, hej dagbog.
Nu skal jeg skifte klub.
Jeg havde en kanin i den anden klub, den savner jeg meget.
Den hedder Mary.
Den er sød.
Den er også lidt tyk. 
Farvel dagbog, nu har jeg ikke mere.

(Jeg er noget så dyb som 10-årig, hva?)

- 14/9 - 1998:
Hej dagbog
I dag i klassen spillede Kruse op som han plejer. Han drillede to små piger fra 1.-2. klasse. 
I dag begyndte jeg i den anden klub, det er jeg glad for.
Kærlig hilsen Sarah.

(Igen, virkelig dybt. Det er helt utroligt hvad jeg oplever jo!)

- 15/9 - 1998:
Hej dagbog¨
I dag var jeg hjemme hos Sara Lyngsøe. Vi gik over og købte en pose chips. Så gik vi hjem og så "Hænderne fulde", det var sjovt. Inden da var jeg til blokfløjte. Det var meget sjovt. Vi spillede en sang som hedder "Bytteleg". Den er god. Klokken fem gik jeg hjem og spiste aftensmad. 
Farvel dagbog.

(Jeg vil gerne lige påpege at jeg selv har tilføjet tegnsætning, da jeg åbenbart ikke havde lært hverken punktum eller komma dengang)

- 25/12 - 1998:
Hej dagbog
I dag havde jeg besøg af nogle af min mors venner. De hedder Gitte og Olle. I går var det juleaften. Jeg fik alle de gaver jeg havde ønsket mig. 
Drenge det er ikke lige mig, men jeg vil da gerne have en kæreste.
Men den må jeg vente med til efter nytår. Når vi starter i skole igen tager jeg min nye militærbluse på og et par sorte bukser på, så er jeg da sikker på at bare en dreng kan lide mig.
Her kan du lige se mine julegaver:
En komode
En sparebøsse
En CD med Crispy
En bog med Paddington
En masse tøj
Et par nylonstrømper
En video med Spice Girls
Spænder
En Diddl-bog man kan skrive i
100 kroner
Et sminkesæt
En pelsjakke.
Hilsen Sarah

(Det er fantastisk at jeg simpelthen var overbevist om hvis jeg tog det rigtige tøj på, ville alle forelske sig i mig??! Hvor har jeg det fra? Og det var så også dengang jeg hørte Crispy og Spice Girls... det er ved at være noget tid siden, selvom Spice Girls stadig er the shit!)

- 9/1 - 2000:
Hej dagbog
I dag har jeg sovet sammen med Maja. Da vi vågnede ville vi have købt morgenbrød, men de var alle sammen kørt til fodboldkamp. Så tog vi i svømmehallen. Vi havde mødt Mark inden så han var kommet sammen med Kruse. Krudte var der også, sammen med Remi. De ville lære mig at springe hovedspring, men det kunne jeg ikke. Da vi var færdige, købte mig og Maja slik. Kruse og Mark gik ind og svømmede igen. Vi sad uden for svømmehallen og spiste slik og sang "Mester Jakob" i kanon. Men det gik ikke så godt. Lidt efter kom Mark og Kruse ud fra svømmehallen og vi inviterede dem med ud i vores kolonihavehus, hvor vi legede S, P eller K. Det var skægt. 
Da vi kørte hjem, spurgte Kruse om jeg ville komme sammen. Så sagde jeg at jeg ikke troede på ham. Så sagde han at han ville ligge på knæ og slå 5 kolbøtter foran mig. Men han slog kun 1 vejrmølle. Jeg troede stadigvæk ikke på ham, så sagde han at han kunne skrive et kærestebrev på en helt masse sider. Jeg sagde at han kunne skrive et på 40 sider, men så sagde jeg at han kunne skrive et på 10 sider, 5 sider, 1 side. Men det endte med to. Og så sagde han også at han havde købt noget til mig. 
Jeg glæder mig til i morgen.

(Kruse var min barndomskærlighed, og vi blev kærester over MANGE omgange, men jeg tror faktisk aldrig jeg kyssede ham. Gad vide om 11-årige Sarah Larsen nogensinde sagde ja til Kruse?) Her kommer svaret:

- 10/1 - 2000:
Hej dagbog
I dag henne på skolen, skulle jeg svare Kruse, men jeg troede stadigvæk ikke på ham. Jeg sagde så at han kunne slå 5 kolbøtter og lægge sig på knæ, og han gjorde det fandeme.
Så sagde jeg selvfølgelig ja.

(Han skulle igennem meget den stakkels Kruse, men han fik dog sit ja til sidst!)

---

I næste indlæg tror jeg at jeg går lidt frem i tiden. Den 12-13 årige Sarah Larsen, var nemlig også ganske spændende og helt vildt forvirret og teenage-agtig. Skal vi ikke kigge nærmere på det snart? Skriv endelig en kommentar til hvad du synes om denne her dagbogsidé. Er det hyggeligt eller bare kedeligt? SKRIV!


  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar